رفع مشکل BlueBorne در OnePlus 3/3T - تکفارس 
رفع مشکل BlueBorne در OnePlus 3/3T - تکفارس 

رفع مشکل BlueBorne در OnePlus 3/3T

امین داسنورد
۲ مهر ۱۳۹۶ - 20:03
رفع مشکل BlueBorne در OnePlus 3/3T - تکفارس 

شرکت چینی OnePlus، عرضه‌ی آپدیت جدید سیستم‌عامل OxygenOS(نسخه‌ی بتا ۲۴/۱۵) را،برای گوشی‌های هوشمند OnePlus 3 و ۳T آغاز کرده است. آپدیت ذکر شده شماری از تغییرات را با خود دارد، که برجسته‌ترین آن‌ها رفع مشکل Blueborne(یکی از مشکلات آسیب‌پذیری بلوتوث) است.

رفع مشکل BlueBorne در OnePlus 3/3T - تکفارس 

برای آن‌هایی که نمی‌دانند، این آسیب‌پذیری به مهاجم این امکان را می‌دهد تا از راه دور و از طریق بلوتوث اختیار دستگاه را به عهده بگیرد. نکته‌ی ترسناک ماجرا این است که برای این فرایند لازم نیست تا دو دستگاه با یکدیگر جفت باشند یا حتی در حالت شناسایی بلوتوث قرار گیرند.

مشکل BlueBorne بر گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی در کنار سیستم‌ عامل‌های اینترنت اشیاء(IoT ) که شامل اندروید، آی او اس، ویندوز و لینوکس می‌شود، تأثیر می‌گذارد.

بنا به گفته‌ی شرکت OnePlus ، آن‌ها برای حل این مشکل از بسته‌ی امنیتی اندروید استفاده نکرده‌اند؛ بنابراین ممکن است اسکنرهای آسیب blueborne، بسته‌ی امنیتی مستقل آن‌ها را نشناسند.

ویژگی‌های دیگر این آپدیت، شامل تنظیم رنگ ملایم صفحه‌نمایش و بوت انیمیشنی جدید است. هم‌چنین برنامه‌های در حال اجرا را بهینه می‌کند و تعدادی از عیب‌های کوچک‌تر را رفع می‌نماید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید