فورد از واقعیت افزوده برای طراحی ماشین های خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 
فورد از واقعیت افزوده برای طراحی ماشین های خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

فورد از واقعیت افزوده برای طراحی ماشین های خود استفاده خواهد کرد

محراب کرامتی
۶ مهر ۱۳۹۶ - 16:40
فورد از واقعیت افزوده برای طراحی ماشین های خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

خودرو های بعدی فورد ممکن است که توسط هدست های HoloLens واقعیت افزوده ماکروسافت طراحی شوند.

این غول ماشین سازی برای طراحی  و تجسم کردن ایده های جدید خود از واقعیت افزوده کمک می گیرد که به آن ها این اجازه را می دهد که بتوانند در طرح خود تغییر ایجاد کند و تاثیر آن را در مدل خود ببیند. قبل از استفاده از این لنز ها سازندگان برای دیدن تاثیر کوچک ترین تغییری در مدل خود باید ماکت های جدیدی می‌ساختند. مدیر بخش طراحی فورد، Michael Smith، می گوید که: « ما می توانیم با استفاده از HoloLens همان لحظه بفهمیم که طرح های خود را به چه جهتی باید سوق دهیم.» او هم چنین می گوید :« به عنوان یک طراح بهتر است که طرح های خود را بتوانید نشان دهید تا اینکه فقط در مورد آن ها حرف بزنید.»

البته باید گفت که طراحان فورد از جدیدترین ابزار های کامپیوتری برای آنالیز اطلاعات و محاسبات مربوط به طراحی هر مدل استفاده می کند ولی با همه این ها خوب است که از شبیه سازی سه بعدی هم استفاده کنند.

فورد از واقعیت افزوده برای طراحی ماشین های خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

واقعیت افزوده به نمایندگی های فروش می آید

گرچه هنوز فورد رسما آن را تایید نکرده ولی شایعات محکمی در مورد این قضیه وجود دارند، که به عنوان مثال زمانی که در یک نمایندگی فروش فورد هستید و می خواهید مدلی با کمی تفاوت ظاهری یا در رنگی دیگر مشاهده کنید. به جای مشاهده بروشور یا در عکس می توانید با واقعیت افزوده تغییرات را بر روی یک مدل واقعی از همان ماشین مشاهده کنید. متخصص شبیه سازی پیشرفته و واقعیت مجازی فورد، Elizabeth Baron  ، می گوید:«  HoloLens به تیم سازنده و مردم اجازه همکاری می دهد، که بتوانند ایده ها و تجربه های خود را به اشتراک بگذارند.»

ترکیب کردن مدل های واقعی و مجازی می تواند به شدت جذاب باشد و در عین حال طراحان ما و مهندسان ما نیز می توانند با هم به گفت و گو و اشتراک ایده ها بپردازند. این قضیه آزادی عمل زیادی را در طراحی و تغییر  نمونه های اولیه ایجاد می کند.

HoloLens در حال حاضر بیشتر یک محصول تبلیغی است تا مورد نیاز خریدار ولی با بازگشت Google Glass و گام برداشتن اپل به سمت واقعیت افزوده با ARkit ممکن است به زودی از آن بیشتر بشنویم.

نظر شما چیه؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.