جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard از بیش از دویست میلیون کاربر اندروید - تکفارس 
جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard از بیش از دویست میلیون کاربر اندروید - تکفارس 

جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard از بیش از دویست میلیون کاربر اندروید

قربان اسرافیلی
۶ مهر ۱۳۹۶ - 16:35
جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard از بیش از دویست میلیون کاربر اندروید - تکفارس 

بر اساس یک گزارش جدید، دو اپلیکیشن کیبوردی که در گوگل پلی با نام GO Keyboard منتشر شده اند ممکن است همین حالا در حال جاسوسی از شما باشند. GOMO Dev Team، تیم توسعه دهنده این اپلیکیشن ها می گوید “ما هرگز اطلاعات شخصی شما از جمله اطلاعات کارت های اعتباری را جمع آوری نمی کنیم. ما به امنیت چیزی که تایپ می کنید و افرادی که به آن ها پیام می فرستید اهمیت می دهیم.” اما این اپلیکیشن ها به اطلاعات شخصی، مکالمات تلفنی و شنود میکروفون دیوایس دسترسی دارند تمام گفته های بالا صحیح نیستند.

 دو اپلیکیشن گو کیبورد که در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارند مستقیما با چندین شبکه تبلیغاتی و ترکرهای شخص ثالث در تعامل هستند. بنابراین وقتی که یکی از این دو اپلیکیشن را نصب می کنید، بخش زیادی از اطلاعات شخصی شما بین این شبکه ها رد و بدل می شوند. این در حالیست که در کمال تعجب گو کیبورد در ۲۰ کشور دنیا به عنوان بهترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۶ انتخاب شده است.

در ادامه گزارش آمده است که اپلیکیشن های GO می توانند اطلاعاتی مثل حساب کاربری جیمیل، ابعاد نمایشگر، نسخه اندروید، بیلد نرم افزاری و مدل دستگاه را به سرورهای خود بفرستند. در این صورت صاحب سرور به راحتی می تواند اطلاعات مورد نیازش را از کاربران گو کیبورد جمع آوری کرده و به شبکه های تبلیغاتی بفروشد.

البته گوگل از اهداف جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard مطلع شده، اما تا زمانی که تصمیمی در خصوص آن ها اتخاذ نکرده شاید بهتر است که هر دوی این اپلیکیشن ها را هر چه سریع تر از دیوایس تان پاک کنید. این دو اپلیکیشن در گوگل پلی با نام های “GO Keyboard-Emoji keyboard, Swipe input, GIFs” و “GO Keyboard-Emoticon keyboard, Free Theme, GIF” منتشر شده اند که هر دو رایگان با پرداخت درون برنامه ای هستند. همانطوری که می دانید هر دو اپلیکیشن برای آراستن متن، اموجی و گیف دارند. همچنین هر دوی این اپلیکیشن ها رایگان نصب می شوند و تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای دارند اما مسئله این است که اطلاعات شخصی شما را به سروری در چین انتقال می دهد.

به گزارش Adguard، “متاسفانه این موضوع این روزها به یک موضوع عادی تبدیل شده است. امروزه از هر ۱۰ اپلیکیشن حداقل ۷ مورد از آن ها اطلاعات شما را با سرویس های شخص ثالث به اشتراک می گذارند. اما نکته مسلم اینجاست که گو کیبورد با این اقدام از خط قرمزها عبور کرده است و به وضوح قوانین گوگل را نقض کرده است.”

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید