والمارت و ارسال محصولاتش به داخل یخچال شما - تکفارس 
والمارت و ارسال محصولاتش به داخل یخچال شما - تکفارس 

والمارت و ارسال محصولاتش به داخل یخچال شما

قربان اسرافیلی
۶ مهر ۱۳۹۶ - 17:05
والمارت و ارسال محصولاتش به داخل یخچال شما - تکفارس 

شرکت والمارت روز جمعه اعلام کرد در حال آزمایش نوعی سرویس دهی در سیلیکون ولی است که بر اساس آن مشتری با خرید اینترنتی خوراکی، آن را مستقیم در یخچال خود ببیند!

 این برنامه با همکاری آگوست هوم (August Home) و delivery startup Deliv صورت می گیرد. لازم به ذکر است شرکت August Home، سازنده ی قفل های هوشمند و لوازم خانگی کوچک است.

 بر اساس این سرویس دهی، سفارشات آنلاین توسط یکی از کارکنان Deliv تحویل داده می شود، بدین صورت که او از طریق کد عبوری یکبار مصرف موجود در قفل هوشمند   August Home وارد خانه ی مشتری می شود. او در آنجا تمام مواد غذایی را در یخچال قرار می دهد و صاحبخانه با موبایل خود از طریق دوبین مدار بسته، صحنه را رصد می کند.

 اسلووان ادلستون، معاون بخش عملیات بازرگانی و استراتژی تجارت آنلاین والمارت، پس از روز جمعه در وبلاگی نوشت ” یک لحظه درباره اش فکر کنید — کس دیگری برایتان خرید می کنم و در یخچال تان قرار می دهد.”

این نوع سرویس دهی عجیب است اما در عین حال این شرکت خرده فروش به خاطر چنین ایده ی خلاقانه ای قابل ستایش است. این سرویسی نیست که خدمت دهی اش همه را شامل شود و نه ظرفیت رسیدن به آن را دارد. به بیان دیگر، این سرویس دهی شامل کسانی می شود که فناوری های خانگی کوچک را از قبل سفارش داده باشند و آن را در اختیار داشته باشند تا بوسیله ی آن این خدمات دهی صورت گیرد، همین موضوع به نفع سیلیکون ولی است ولی خوشایند آمریکایی های حومه نشین نیست.

 در عوض، به نظر می رسد والمارت طیف وسیعی از گزینه های دلیوری را گردآوری کرده است که به بازار های خاص سرویس دهی کند.

 برای مثال، این غول خرده فروشی، یک طرح آزمایشی در دست اقدام دارد که بر اساس آن کارکنان این فروشگاه ها مواقعی که از سر کار به خانه هایشان می روند، سفارشات آنلاین را به مشتریان تحویل دهند. اوایل امسال، والمارت برای سیستم پهپاد دلیوری، اپلیکیشن انحصاری ارایه کرده است که کاربرد آن تمرکز بر نحوه ی دریافت بسته ها است.

 والمارت اخیرا با همکاری شرکت اوبر(Uber)، برنامه تحویل مواد غذایی را نیز گسترش داده است. این دو شرکت ابتدا در سال گذشته با برنامه ی آزمایشی، به شکل یک تیم واحد به هم ملحق شدند. این برنامه آزمایشی شرکت های Lyft و Deliv را هم شامل می شدند. والمارت در رقابت با غول تجارت آنلاین یعنی فروشگاه آمازون، با هر تجربه ای که کسب می کرد، استراتژی خود در رابطه با جلب نظر مشتری اصلاح می کرد. والمارت همچنین هزینه های خرید، افزایش بازدهی، بهبود دفعات تحویل کالا را در دستور کار قرار داده است.

با این وجود والمارت در فروشگاه خوراکی از آمازون برتر است و با تخفیفاتی که می دهد در نظر دارد تا جایی که می تواند این برتری خود را ارتقا دهد. در سه ماهه اول امسال، خرید خوراکی و خوار بار ۲۶ درصد فروش شرکت والمارت را تشکیل می دهد.

ادلستون می گوید :« آنچه که ممکن است امروز عجیب به نظر برسد شاید فردا معمولی به نظر بیاید. ما امروز درصدد هستیم تااین فرصت را به مشتریان بدهیم که در طرح های آزمایشی ما شرکت کنند و در خدمات دهی موثرمان در آینده ما را یاری کنند.»

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.