هواوی میت ۱۰ لایت با چهار دوربین عرضه خواهد شد - تکفارس 
هواوی میت ۱۰ لایت با چهار دوربین عرضه خواهد شد - تکفارس 

هواوی میت ۱۰ لایت با چهار دوربین عرضه خواهد شد

امین داسنورد
۶ مهر ۱۳۹۶ - 23:54
هواوی میت ۱۰ لایت با چهار دوربین عرضه خواهد شد - تکفارس 

برنامه‌های یکی از جدید‌ترین خانواده‌‌ی گوشی‌های پرچمدار برای عرضه در این پاییز به تازگی لو رفته است. صحبتمان درباره‌ی شرکت هواوی است که در حال آماده‌سازی سه گوشی هوشمند جدید سری Mate خود یعنی Mate 10, Mate 10 Pro, و Mate 10 Lite، در شانزده اکتبر می‌باشد. و در حالی که چند هفته‌ای است درباره‌ی دو گوشی اول چیزهایی می‌دانیم، اطلاعات جدیدمان درباره‌ی میت ۱۰ لایت ۴۵۵ دلاری حاکی از ایجاد مزیت جدیدی در عکاسی موبایل توسط هواوی با استفاده از چهار دوربین بر بک گوشی است.

بله، هر دو طرف جلو و پشت گوشی بنا بر شایعات دارای دو دوربین خواهند بود. اما کمی متفاوت‌تر از چیزی هستند که ما از دوربین‌های دوگانه انتظار داریم. هر دو دوربین جلو و پشت دارای یک دوربین اصلی(سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و سنسور ۱۳ مگاپیسکلی در جلو) در کنار یک لنز دو مگاپیکسلی هستند.

این بدان معنا است که هواوی تقریباً همان تجربه‌اش را با گوشی P9  تکرار نمی‌کند. در گذشته هواوی از دوربین دومی با رزولوشن یکسان (اما سیاه و سفید) استفاده کرد تا به جزییات و وضوح تصاویر دوربین اصلی اضافه کند. در عوض، دوربین‌های دوم استفاده شده در میت ۱۰ لایت، احتمالاً برای ایجاد پس‌زمینه‌ای تیره استفاده خواهند شد(که در حقیقت چیزی است که گوشی P9 هم انجام می‌داد). یعنی که این گوشی، مانند iPhone X، حالت دوربین جلوی bokeh mode (به معنی تار کردن زوایای خارج از فوکوس) را برای تصاویر سلفی ارائه می‌کند.( در حقیقت  iPhone X هم چهار دوربین دارد، که چهارمی‌اش سنسور فروسرخ یا اینفراردی است که در جلوی گوشی قرار دارد.)

جدا از این‌ها، دوربین این گوشی در این بازه‌ی قیمت کاملاً مجهز به نظر می‌آید. این گوشی دارای صفحه‌‌نمایش دراز ۵.۹ اینچی با کیفیت FHD+ است که ۸۳ درصد سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند. مغز متفکر آن تراشه‌ی Kirin 659 با سرعت ۲.۳۶ گیگاهرتز و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری است که گوشی را در طول روز آماده به کار نگه می‌دارد.

اما این دوربین‌ها هستند که جلب توجه می‌کنند. شرکت‌های هواوی، الجی و اچ‌تی‌سی همگی در طی سال‌ها از ایده‌ای به ایده‌ی دیگر می‌پریدند، اما حالا هرکدام از شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی موبایل به نحوی از دوربین‌های دوگانه استفاده کرده‌اند. برای جلو افتادن در این رقابت، شرکت‌ها یا ابعاد تصویر را بالا می‌برند(که در مورد میت ۱۰ پرو با دوربین‌های پشتی ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی صدق می‌کند)، یا برنامه‌ی ویرایش عکس را پیچیده می‌کنند(مانند گوگل که در واقع یکی از معدود شرکت‌هایی است که از دوربین دوگانه استفاده نکرده است) و یا تعداد دوربین‌ها را افزایش می‌دهند.

دوربین‌های بیش‌تر به معنای تنظیمات محتاطانه‌تر در بخش نرم‌افزاری، از قسمت کارایی گرفته تا تأثیرات افکت‌ها است. اما احتمالات آزاردهنده هستند و به نظر می‌رسد تنها کمی دیگر طول می‌کشد تا دستگاهی با بیش‌تر از چهار دوربین ببینیم.(شرکت Light که دوربینی ۱۶ سنسوری  ساخته است در مصاحبات ادعا به صحبت با حداقل یک شرکت سازنده‌ی موبایل کرده است.) باید تصاویر این گوشی را ببینیم تا تأثیردوربین ۲ مگاپیکسلی کناری را بر روی تصاویر دوربین اصلی متوجه شویم. اما خوب است که می‌بینیم هواوی چیز جدیدی را در ارازن‌ترین موبایل جدید سری میت ۱۰ به جای محدود کردن این قابلیت در گوشی‌های رده بالا انجام می‌دهد، کاری که سایر شرکت‌های سازنده‌ی موبایل می‌کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.