اینتل هدست واقعیت مجازی Project Alloy را کنسل کرد - تکفارس 
اینتل هدست واقعیت مجازی Project Alloy را کنسل کرد - تکفارس 

اینتل هدست واقعیت مجازی Project Alloy را کنسل کرد

محراب کرامتی
۶ مهر ۱۳۹۶ - 23:41
اینتل هدست واقعیت مجازی Project Alloy را کنسل کرد - تکفارس 

اینتل تصمیم گرفت تا پروژه Alloy را به طور کامل کنسل کند. اینتل تقریبا در یک سال پیش این هدست واقعیت مجازی را معرفی کرد و در برنامه کاری خود قرار داد. اکنون این ابر کمپانی در نمایشگاه Road to VR در این هفته تائید کرد که نمی خواهد این پروژه را ادامه دهد. Santa Clara، کمپانی چیپ ست سازی واقع در California از پروژه Alloy به عنوان ” تعریف واقعی VR ” یاد کرد. به این خاطر که این طرح اینتل به دیگران نشان می داد که یک هدست واقعیت مجازی چگونه باید باشد. اما باید گفت که کمپانی تصمیم استراتژیکی برای علنی نکردن پروژه گرفت. آنگونه که اینتل می گوید دلیل اصلی کمپانی برای این تصمیم خود عدم علاقه عموم مردم به این محصول بود.

 کنسل کردن پروژه Alloy همانگونه که اینتل می گوید بر دیگر پروژه های VR و AR آن تاثیر منفی نمی گذارد. به گفته آنان کمپانی همواره به دنبال طراحی پروژه های مناسبی در بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در حال حاظر این ابر کمپانی قرار است تا پردازنده های Core i7 خود را برای استفاده در VR بهینه سازی و تصحیح کند. در اعلامیه کنسل کردن پروژه Alloy اینتل اشاره کرد که به دنبال پشتیبانی از برنامه های VR است تا سازندگان خصوصی را تشویق کند که راحتی و تنوع را به واقعیت مجازی بیاورند. این کمپانی در ادامه اعلام کرد که خیلی چیز ها را از این پروژه یاد گرفته که در پروژه های بعدی خود از آن ها استفاده می کند.

اینتل هدست واقعیت مجازی Project Alloy را کنسل کرد - تکفارس 

پروژه Alloy در آگوست ۲۰۱۶ به عنوان یک هدست VR مجزا معرفی شد. شایعات بسیاری حاکی از آن بود که قیمت نهایی این محصول بسیار بالا خوهد بود. اینتل نیز تاریخ عرضه آن را ابتدا ۲۰۱۷ و سپس ژانویه امسال اعلام کرد. این کمپانی منابع بسیاری را صرف طراحی و توسعه VR کرده ولی همچنان هدست مجهز به صفحه نمایش نصب شونده بر سر(Head-mounted display) را نتوانسته به تولید برساند. کمپانی های HTC و Facebook’s Oculus همواره در کار های مربوط به VR خود با اینتل همکاری و فعالیت می کنند و ممکن است باز هم شاهد این نوع همکاری ها با اینتل در آینده نزدیک باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.