معرفی پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake توسط اینتل - تکفارس 
معرفی پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake توسط اینتل - تکفارس 

معرفی پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake توسط اینتل

رضا دشتی نژاد
۵ مهر ۱۳۹۶ - 19:42
معرفی پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake توسط اینتل - تکفارس 

شرکت اینتل نسخه های لپ تاپ هشتمین نسل پردازنده های خود موسوم به Coffee Lake را در آگوست گذشته معرفی کرد. حال این شرکت نسخه های دسکتاپ این پردازنده ها را معرفی کرده است که به جدیدترین فناوری های این شرکت مجهز شده است.

مهم ترین تغییر نسل هشتم پردازنده ها، افزایش تعداد هسته ها در تمامی مدل ها است. تعداد هسته های پردازنده های Core i3 از دو هسته به چهار هسته، تعداد هسته های پردازنده های Core i5 از چهار هسته به شش هسته افزایش یافته است و همچنین پردازنده های Core i7 از شش هسته به همراه فناوری hyper-threading بهره می برند.

شرکت اینتل عنوان کرده است، پردازنده های Coffee Lake نسبت به نسل پیش خود تا ۳۲ درصد سریع تر شده اند که این میزان نسبت به پردازنده های سه سال پیش به ۶۵ درصد می رسد. این شرکت همچنین توجه ویژه ای به بازار بازی های رایانه ای داشته است و اذعان کرده، پردازنده Core i7-8700K که قوی ترین محصول این نسل به شمار می رود، بهترین تجربه ممکن را در ارائه بازی های رایانه نشان خواهد داد.

گفتنی است شرکت اینتل از هر رده دو محصول و مجموعاً ۶ پردازنده جدید را به بازار عرضه خواهد کرد.

  • پردازنده Core i3-8100 با چهار thread با فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتز که با قیمت حدود ۱۱۷ دلار ارائه خواهد شد.
  • پردازنده Core i3-8350K با چهار thread با فرکانس ۴٫۰ گیگاهرتز که با قیمت حدود ۱۶۸ دلار ارائه خواهد شد.
  • پردازنده Core i5-8400 با شش thread با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز ( با قابلیت افزایش به ۴٫۰ گیگاهرتز ) که با قیمت حدود ۱۸۲ دلار ارائه خواهد شد.
  • پردازنده Core i5-8600K با شش thread با فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتز ( با قابلیت افزایش به ۴٫۴ گیگاهرتز ) که با قیمت حدود ۲۵۷ دلار ارائه خواهد شد.
  • پردازنده Core i7-8700 با دوازده thread با فرکانس ۳٫۲گیگاهرتز ( با قابلیت افزایش به ۴٫۶ گیگاهرتز ) که با قیمت حدود ۳۰۳ دلار ارائه خواهد شد.
  • پردازنده Core i7-8700K با دوازده thread با فرکانس ۳٫۸ گیگاهرتز ( با قابلیت افزایش به ۴٫۷ گیگاهرتز ) که با قیمت حدود ۳۵۹ دلار ارائه خواهد شد.

معرفی پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake توسط اینتل - تکفارس 

نسل هشتم پردازنده های اینتل برای کاربران عادی طراحی شده است، بنابراین چنانچه خواهان قدرت پردازشی بیشتری هستید همچنان باید عضوی از خانواده Core X را انتخاب کنید. البته بر روی کاغذ همچنان پردازنده های Core X نسبت به کارایی پردازشی خود و با توجه به قیمت پردازنده های Coffee Lake بسیار گران هستند و خریداری آن ها چندان توجیه پذیر نیست.

االبته با توجه به بهینه سازی های صورت گرفته بر روی پردازنده های نسل هشتم، قیمت این محصولات نیز گران است. به عبارت دیگر قیمت پردازنده های نسل هشتم نسبت به قیمت پردازنده های نسل هفتم هم رده در هنگام ورود به بازار حداقل ۳۰ تا ۵۰ دلار گران تر است. علاوه بر آن برای استفاده از نسل جدید پردازنده های اینتل باید از مادربوردی استفاده کنید که از چیپ ست جدید Z370 اینتل پشتیبانی می کنند. بنابراین علاوه بر خرید این پردازنده ها باید برای تهیه مادربورد نیز به صورت جداگانه هزینه ای را پرداخت نمائید.

گفتنی است شرکت اینتل اذعان کرده است نسل هشتم پردازنده های لپتاپ این شرکت نسخه های به روز شده نسل هفتم است و پردازنده های لپ تاپ Coffee Lake نیز همانند پردازنده های لپ تاپ Kaby Lake از فناوری ساخت ۱۴+nm بهره می برند. البته فناوری ساخت نسخه های دسکتاپ این پردازنده ها به روز شده است و شرکت اینتل در طراحی آن ها از فناوری ۱۴++nm node استفاده کرده است. البته این فناوری نیز همچنان نسبت اهداف شرکت اینتل مبنی بر ارائه پردازنده های ۱۰ نانومتری Cannon Lake فاصله زیادی دارد، با این حال این شرکت اذعان کرده است در آینده نسل هشتم پردازنده ها را با فناوری ۱۰ نانومتری طراحی خواهد کرد.

در نهایت باید گفت پردازنده های دسکتاپ Coffee Lake از ۵ اکتبر وارد بازار خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید