عرضه خودرو F-Type با موتور الکتریکی توسط جگوار - تکفارس 
عرضه خودرو F-Type با موتور الکتریکی توسط جگوار - تکفارس 

عرضه خودرو F-Type با موتور الکتریکی توسط جگوار

رضا دشتی نژاد
۵ مهر ۱۳۹۶ - 19:41
عرضه خودرو F-Type با موتور الکتریکی توسط جگوار - تکفارس 

اتومبیل F-Type جگوار همواره یکی از شناخته ترین خودروهای انگلیسی بوده است. طراحی زیبا، صدای اگزوز دلنشین و البته موتور قدرتمند مهم ترین ویژگی های این خودرو هستند که تاکنون در مسابقات اتومبیل رانی زیادی شرکت کرده است.

با وجود آن که میزان فروش این خودرو نسبت به Porsche 911 بسیار کم تر است، اما فروش آن ارائه نسل های بعدی آن را توجیه پذیر کرده است. علاوه بر آن شرکت جگوار قصد دارد نسل جدید این خودرو را با موتور هیبریدی ( موتور بنزینی به همراه موتور الکتریکی ) به بازار عرضه کند.

ایان کالوم، طراح ارشد شرکت جگوار، اذعان کرده است اتومبیل F-Type هنوز به پایان راه خود نرسیده است و این شرکت برنامه های زیادی برای نسل های آینده این خودرو در ذهن دارد. البته وی عنوان کرد در آینده گروه دیگری از خودروهای اسپرت را به بازار عرضه خواهند کرد و آن ها قصد دارند همچنان در بازار خودروهای اسپرت باقی بمانند.

کالوم در ادامه افزود تصور نمی کند خودروهای SUV در آینده جایگزین خودروهای کوپه شوند. وی در این خصوص عنوان کرد: «گروهی از مردم فکر می کنند به دلیل محبوبیت خودروهای SUV، اتومبیل های اسپورت به پایان راه خود رسیده اند. خودروهای SUV امروزی همانند خودروهای اسپرت سریع هستند و با سرعت خوبی می توانند پیچ ها را پشت سر گذارند و از فناوری بسیار خوبی نیز بهره می برند. اما خودروهای اسپورت با طراحی بی نظیر و کارایی فوق العاده خود حس دیگری را در راننده القا می کنند ».

البته هنوز مشخص نیست نسل جدید خودروهای F-Type چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد، اما شرکت جاگوار قصد دارد در آینده این خودروها را به موتورهای الکتریکی مجهز کند. جو ابرهاردت مدیر عامل بخش آمریکای شمالی شرکت جاگوار لندرور در این خصوص افزود: « تمام خودروهایی که پس از سال ۲۰۲۰ میلادی تولید می شوند، به نمونه ای از موتورهای الکتریکی مجهز خواهند شد. خودروهای تمام الکتریکی، خودروهایی که از موتورهای الکتریکی و بنزینی به صورت همزمان بهره می برند و خودروهایی که حق انتخاب استفاده از موتور بنزینی یا موتور الکتریکی را به راننده می دهند، شیوه های مختلف استفاده از موتورهای الکتریکی به شمار می روند ».

با وجود آن که آقای ابرهاردت به شیوه ای که نسل آینده خودرو F-Type از موتورالکتریکی استفاده خواهد کرد، اشاره ای نکرده است، اما شرکت جگوار مدتی پیش از نسخه تمام الکتریکی این اتومبیل رونمایی کرد. هر چند ممکن است این خودرو تنها به صورت آزمایشی تولید شده باشد، اما به خوبی نمایانگر برنامه این شرکت در سال های آتی است. در هر صورت به نظر می رسد خودروی اسپرت بعدی جگوار خودرویی هیبریدی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید