سامسونگ زیرساخت های شبکه ۵G آمریکا را توسعه می‌دهد - تکفارس 
سامسونگ زیرساخت های شبکه ۵G آمریکا را توسعه می‌دهد - تکفارس 

سامسونگ زیرساخت های شبکه ۵G آمریکا را توسعه می‌دهد

رضا دشتی نژاد
۶ مهر ۱۳۹۶ - 14:00
سامسونگ زیرساخت های شبکه ۵G آمریکا را توسعه می‌دهد - تکفارس 

شرکت سامسونگ سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های شبکه های مخابراتی نسل پنجم یا ۵G آمریکا را به عنوان فرصتی برای حضور مؤثرتر در این بازار قلمداد می کند. این شرکت با وجود تلاش های فراوان و همچنین تحقیقات بسیار در این زمینه، همچنان به عنوان عضوی کوچک در بازار آمریکا شناخته می شود.

وجون کیم، نایب رئیس ارشد تیم نسل بعدی کسب و کارهای سامسونگ در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری FierceWireless اذعان کرد، شبکه های مخابراتی ۵G هنوز به صورت کامل در آمریکا شناخته نشده است و تا سودآوری فروش آن راه طولانی در پیش است. البته سرمایه گذاری این شرکت در نسل پنجم شبکه های مخابراتی در هدف های بلندمدت سامسونگ قرار گرفته است. آقای کیم اذعان کرد، ورود سامسونگ به حوزه شبکه های مخابراتی باعث گسترش بیشتر شبکه های ۴G LTE و CDMA شده است. وی افزود انتظار دارد گرایش به استفاده از شبکه های ۵G نیز همانند آن شبکه های مخابراتی باشد و رفته رفته این شبکه نیز با گسترش و افزایش تعداد کاربران، امکان ورود به بازار تجاری را پیدا خواهد کرد.

البته توسعه زیرساخت های ۵G در سطح ملی، به لطف طبیعت این فناوری در بهبود شرایط شرکت سامسونگ در بازار آمریکا تأثیر زیادی نخواهد داشت. چرا که برخی از صاحب نظران دنیای فناوری اذعان کرده اند وابستگی نسل پنجم شبکه های مخابراتی به راه حل های سلول کوچک یا small cell solutions توسعه زیرساخت نسل پنجم شبکه های مخابراتی بسیار راحت کرده است و صرفاً باید یک راه حل مشخص را تکرار کرد. بنابراین حتی بدون پیش زمینه های پیشین نیز شرکت سامسونگ می تواند سهم به سزایی در بازارهای آمریکا داشته باشد. آفای کیم همچنین در خصوص ارائه گوشی های هوشمند ۳٫۵GHz CBRS در آمریکا اذعان کرد، انتظار دارد در آینده این تلفن های همراه نیز وارد بازارهای آمریکا شود.

شرکت سامسونگ حضور بسیار گسترده ای را در نمایشگاه MWC که در کشور آمریکا برگزار شد داشت و این شرکت مجموعه ای از فناوری های ۵G را در این نمایشگاه معرفی کرد. شرکت Charter یکی از شرکت های مهم و تأثیرگذار در زمینه توسعه زیرساخت های نسل پنجم شبکه های مخابراتی آمریکا و همچنین اپراتور مخابراتی Verizon از مهم ترین شرکای تجاری سامسونگ در کشور آمریکا به شمار می روند.

در نهایت باید گفت انتظار می رود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه MWC بارسلونا این شرکت قدم بزرگ بعدی خود در زمینه نسل پنجم شبکه های مخابراتی را معرفی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید