در آینده نزدیک تردد خودروهای درون سوز در کالیفرنیا منع می‌شود - تکفارس 
در آینده نزدیک تردد خودروهای درون سوز در کالیفرنیا منع می‌شود - تکفارس 

در آینده نزدیک تردد خودروهای درون سوز در کالیفرنیا منع می‌شود

رضا دشتی نژاد
۶ مهر ۱۳۹۶ - 23:22
در آینده نزدیک تردد خودروهای درون سوز در کالیفرنیا منع می‌شود - تکفارس 

ایالت کالیفرنیا آمریکا قصد دارد با پیروی از کشور چین و به منظور بهبود شرایط آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت، از تردد خودروهایی که از موتور درون سوز استفاده می کنند، جلوگیری کند و بر اساس مصاحبه ای که اخیراً ماری نیکولز سخنگوی انجمن مراقبت از منابع هوای کالیفرنیا با خبرگزاری Bloomberg داشته است، جری براون فرماندار کالیفرنیا قصد دارد فروش این خودروها را متوقف نماید.

خانم نیکلوز اذعان کرد، از آقای براون سؤال شده است چرا تا کنون این برنامه را پیاده نکرده است، با این حال وی بر این اعتقاد است حال که کشور پر چمعیت چین چنین برنامه ای را اتخاذ کرده است، ایالت کالیفرنیا نیز می تواند آن را اجرایی کند. البته به دلیل اهمیت بسیار زیاد این ایالت در تجارت جهان، اجرای این قانون می تواند صنعت خودرو سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد. هم اکنون بیش از ۲ میلیون خودرو مختلف در این ایالت به صورت قانونی تردد می کنند و تصویب این قانون باعث می شود خودروهای الکتریکی به عنوان خودروهای استاندارد جدید در این ایالت مطرح شوند.

گفتنی است این ایالت در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی تولید گاز دی کربن خود را تا ۸۰ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ کاهش دهد. خانم نیکولز در ادامه افزود، به منظور دست یابی به این هدف، تمام خودروهای حاضر در کالیفرنیا باید بین سال های ۲۰۴۰ تا ۲۰۵۰ میلادی با خودروهایی که از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کنند، جایگزین شوند. البته بد نیست بدانید بر اساس قانون هوای پاک مصوب سال ۱۹۷۰ میلادی و همچنین حق اعطا شده توسط EPA این ایالت می تواند قوانین زیست محیطی مخصوص به خود را تصویب کند.

اقدام اخیر این ایالت از آنجایی ارزشمند است که رئیس جمهور آمریکا، یکی از بزرگ ترین مدافعان مصرف سوخت های فسیلی است و اهمیت چندانی برای برنامه های زیست محیطی قائل نیست. خانم نیکولز ضمن اشاره به این موضوع تصریح کرد، ممکن است در خصوص استفاده از بزرگراه های کالیفرنیا قوانینی وضع شود و در ادامه افزود: « ما انتظار نداریم EPA به ما در این زمینه کمکی کند، از این رو قصد داریم از سایر مراجع قانونی به منظور دست یابی به این هدف استفاده کنیم ».

در نهایت باید  گفت دیگر کشورها نیز برنامه های مشابهی را دنبال می کنند. کشور چین سال ۲۰۳۰ میلادی را سال پایان فروش خودروهای درون سوز تعیین کرده است. فرانسه و انگلستان نیز قصد دارند این برنامه را در سال ۲۰۴۰ میلادی اجرایی کنند. البته خانم نیکولز دقیقاً مشخص نکرد که این ایالت چه زمانی تردد این خودروها را ممنوع خواهد کرد و با توجه به شرایط کنونی آمریکا تخمین آن نیز دشوار خواهد بود، با این حال با وجود دشواری هایی که در حال حاضر وجود دارد، وی اعتقاد دارد تصویب این قانون همچنان امکان پذیر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.