شارژ تلفن همراه با راه رفتن! - تکفارس 
شارژ تلفن همراه با راه رفتن! - تکفارس 

شارژ تلفن همراه با راه رفتن!

رضا دشتی نژاد
۷ مهر ۱۳۹۶ - 23:59
شارژ تلفن همراه با راه رفتن! - تکفارس 

گجت ها و تجهیزات همراه مانند گوشی های هوشمند روز به روز قدرتمندتر می شوند، با این حال هر چه به قدرت سخت افزاری این محصولات افزوده می شود، باتری آن ها در طول زمان تغییر زیادی نداشته است و کافی است تا اندکی از تلفن همراه خود استفاده کنید تا شارژ باتری آن به سرعت به اتمام برسد. البته به تازگی یک استارتاپ دانش بنیان به نام SolePower آغاز به کار کرده است و قصد دارد از طریق راه رفتن انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری دستگاه های مختلف را تأمین کند.

هانا الکساندر، مدیر عامل و مؤسس این شرکت اذعان کرد: « مأموریت SolePower، طراحی یک ابزار پوشیدنی به منظور آسان تر کردن زندگی است ». گفتنی است خانم الکساندر، اندکی پیش جایزه ارزشمند MOI یا Mothers of Invention را که هر ساله توسط شرکت تویوتا به برترین زن فعال در زمینه کارآفرینی، مخترع و ایده پرداز که در نهایت باعث بهبود کیفیت زندگی انسان ها می شود، اهدا می شود را دریافت کرد.

SolePower قصد دارد مشکل باتری تجهیزات هوشمند را برای همیشه و تنها با کمک راه رفتن برطرف سازد. به عبارت دیگر این فناوری به کمک یک کفش هوشمند به نام SmartBoots انرژی حاصل از راه رفتن را صرف برخی نرم افزارها، حسگرهای مختلف، مکان یابی و نور چراغ ها می کند.

این شرکت اذعان کرده است قصد دارد این فناوری را در کشورهای در حال توسعه نیز ارائه کنند، چرا که دسترسی به نیروی برق مطمئن در این کشورها دشوار و در بسیاری از موارد غیر ممکن است.

شارژ تلفن همراه با راه رفتن! - تکفارس 

SmartBoots و شارژر های همراه آن که با نام Ensoles شناخته می شوند، ایده هایی بسیار جذاب هستند و می توانند از پرکاربردترین و البته ساده ترین فعالیت هر انسان، انرژی تولید کنند. این کفش ها از حسگرهای مختلف، باتری، شتاب سنج و WiFi ( برای ارسال اطلاعات به سرورهای SolePower ) بهره می برد.

البته مراحل طراحی اولیه این فناوری به پایان رسیده است و به زودی در برخی مکان ها مانند ارتش آمریکا و کارگاه های صنعتی نخستین آزمون های میدانی خود را آغاز خواهد کرد. گفتنی است استفاده از فناوری SolePower باعث کاهش وزن کوله پشتی سربازها به دلیل کاهش تعداد باتری ها خواهد شد.

گفتنی است خانم الکساندر هنگام تحصیل در دانشگاه کارنیج ملون برای نخستین بار به ایده طراحی این فناوری دست یافته است. وی عنوان کرد نسبت به این فناوری علاقه و تعهد خاصی دارد و در ادامه افزود: « علم، فناوری و مهندسی آینده را تشکیل خواهند داد و هنگامی که چیزی بسازید که یک مشکل عمده مردم را حل می کند، حس لذت بخشی را تجربه خواهید کرد ».

همانطور که تجهیزات همراه و به خصوص گوشی های هوشمند به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل می شوند، تأمین انرژی دائمی برای این محصولات تأثیر بسیار زیادی در الگوی زندگی افراد مختلف خواهد داشت. در بیانیه این شرکت عنوان شده است: « SolePower با محصولاتی نظیر Ensoles و Smart Boots امکان کمک به مردم کشورهای در حال توسعه را فراهم کرده است. هم اکنون بیش از ۶ میلیارد تلفن همراه در جهان فعال است که ۱٫۵ میلیون عدد آن در مناطق در حال توسعه است. تجهیزات الکترونیکی قابل حمل مانند گوشی های هوشمند به عنوان یک شاهراه شناخته می شوند که از طریق آن می توان به اطلاعات بسیار زیادی مانند داده های پزشکی و آموزشی دسترسی داشت ».

در نهایت، تصور می کنید این فناوری چه تأثیری بر تغییر الگوی مصرف مردم خواهد داشت؟ آیا SolePower می تواند علاوه بر تأمین شارژ سلامت افراد را نیز به آن ها بازگرداند؟ لطفاً نظرات خود را با ما درمیان گذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید