سازندگان سنسور سه بعدی آیفون X با مشکل مواجه می‌شوند - تکفارس 
سازندگان سنسور سه بعدی آیفون X با مشکل مواجه می‌شوند - تکفارس 

سازندگان سنسور سه بعدی آیفون X با مشکل مواجه می‌شوند

امین داسنورد
۷ مهر ۱۳۹۶ - 23:55
سازندگان سنسور سه بعدی آیفون X با مشکل مواجه می‌شوند - تکفارس 

در حالی که اپل تاریخ سوم نوامبر را برای عرضه‌ی آیفون X تعیین کرده است، گزارش جدیدی در ژاپن منتشر شد که تولید قطعات Face ID گوشی جدید اپل با مشکل مواجه شده است. این قابلیت جدید که تنها در آیفون X دیده می‌شود، از چهره‌ی کاربر برای باز کردن گوشی و تأیید هویت استفاده می‌کند. بنا به مقاله‌ای از Nikkei Asian، سازندگان سنسور سه بعدی استفاده شده در Face ID برای تولید به میزان عرضه‌ی محصول با مشکل مواجه شده‌اند.

دو مدیر اجرایی از شرکت‌هایی که قطعات آیفون را می‌سازند اظهار دارند که توانایی پاسخگویی اپل به سفارشات زیاد بعد از عرضه، نامعلوم است. یکی از این مدیران گفت که اپل هر روز در میان ده‌هزار دستگاه، تعداد کمی را بیرون می‌دهد. گوشی آیفون X منحصراً توسط شرکت Foxconn ساخته می‌شود که کارخانه‌اش در شهر ژانگژوی چین است.

تحلیل‌گر شرکت مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری Yuanta، آقای جفری پو، اظهار دارد که طی محاسبات او شرکت Foxconn دو میلیون دستگاه آیفون X را در سپتامبر تولید خواهد کرد که انتظار می‌رود این تعداد در ماه اکتبر به ۱۰ میلیون دستگاه افزایش پیدا کند. این تحلیل‌گر اظهار دارد که تا آخر سال، ۴۰ میلیون مدل آیفون X تولید خواهد شد که پنج میلیون مدل کم‌تر از حدس اولیه‌ او است. آقای پو اضافه کرد که سنسورهای سه‌بعدی تنها مشکل تولید باقی‌مانده در آیفون X هستند.

انتظار می رود که پیش‌فروش این گوشی در ۲۷ اکتبر آغاز شود؛ مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون X قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد در حالی که نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آن قیمتی ۱۱۴۹ دلاری یدک می‌کشد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید