مشکلات نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش LG V30 - تکفارس 
مشکلات نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش LG V30 - تکفارس 

مشکلات نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش LG V30

امین داسنورد
۸ مهر ۱۳۹۶ - 00:18
مشکلات نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش LG V30 - تکفارس 

بنا به گزارش جدیدی از کره‌ی جنوبی، مشتریان الجی که این فرصت را داشتند تا LG V30 را پس از عرضه‌ی اولیه‌اش در ۲۱ سپتامبر در این کشور خریداری کنند، شروع به ارسال شکایت‌هایی درباره‌ی کیفیت صفحه‌نمایش کرده‌اند. ظاهراً این مشکل به خاطر ناتوانی پنل P-OLED در پخش رنگ‌ها و روشنایی به طور مساوی در سراسر سطح صفحه‌نمایش است که منجر به مشکل به اصطلاح خونریزی نور(به انگیسی:light bleeding) می‌شود که معمولاً در پنل‌ LCD با نور پس زمینه (Backlit) اتفاق می‌افتد.

مشکلات نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش LG V30 - تکفارس 

اثر خونریزی رنگ‌ها نور پنل‌های ال‌سی‌دی می‌تواند مشکلی جدی باشد اما از نظر فنی، این نباید به سادگی برای صفحه‌نمایش‌های OLED اتفاق بیفتد چرا که صفحه‌نمایش‌های OLED نیازمند به نور پشتی نیستند. در عوض، هر پیکسل به تنهایی منبع نور خود را دارد و می‌تواند جداگانه از بقیه‌ی پیکسل‌ها عمل کند. این کار در تکنولوژی‌هایی مانند صفحه‌نمایش‌های همیشه روشن یا Always-On خودش را نشان می‌دهد و منجر به مصرف انرژی کم‌تری می‌شود، همچنین پیکسل‌ها می‌توانند به کلی برای تولید رنگ‌های مشکی مطلق خاموش شوند. به هر حال، بنا به چند گزارش از صاحبان گوشی LG V30 در کره‌ی جنوبی، به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش ۶ اینچی P-OLED این گوشی از روشنایی و پخش رنگ نامساوی رنج ببرد.

بنا به گزارش BusinessKorea که به یکی از مقامات نام‌نبرده‌ی  LG Electronics اشاره داشت، این شرکت چنین چیزی را به عنوان نقص محصول نمی‌داند و آن را یکی از مشکلات ناخواسته‌ی اجتناب‌نا‌پذیر نحوه‌ی کار پنل‌های OLED می‌داند. از سویی دیگر، ناظران صنعت که در این مقاله اشاره شدند اظهار دارند که این مشکل می‌تواند ریشه در بازیافت پنل‌ تلویزیون‌های  OLED الجی و استفاده‌ی آن‌ها در گوشی  LG V30 داشته باشد. این می‌تواند اولین باری باشد که الجی چنین نقشه‌ای را برای یکی از پرچمدارانش اجرا کند و به همین خاطر، گفته شده است که بعضی از ناظران و تحلیل‌گران این صنعت نگرانی‌هایی درباره‌ی ظرفیت ساخت صفحه‌نمایش‌های OLED شرکت الجی دارند. در بحث مشخصات فنی، این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی با پنل  P-OLED و رزولوشن ۲۸۸۰x1440 و ترام پیکسلی ۵۳۷ppi در کنار لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 5 می‌باشد که کمی در گوشه‌ها خمیده است. اوضاع فعلی شبیه به شکایت‌هایی درباره‌ی مشکلات صفحه‌نمایش نامتوازن در گوشی های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus است که سامسونگ اوایل امسال عرضه کرده بود و آن پدیده هم از سوی سازنده‌ی این گوشی وضعیت طبیعی پنل‌ها به جای عیب توصیف شده بود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید