افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ - تکفارس 
افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ - تکفارس 

افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ

قربان اسرافیلی
۸ مهر ۱۳۹۶ - 00:21
افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ - تکفارس 

سامسونگ در مونتریال آزمایشگاه هوش مصنوعی افتتاح کرد. فیسبوک نیز اخیرا اعلام کرده بود که در مونتریال آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را افتتاح کرده است و قرار است به مرکز بزرگی برای علاقه مندان به هوش مصنوعی تبدیل شود. هر دوی این آزمایشگاه ها در دانشگاه مونتریال و یا نزدیکی آن قرار دارند و برخی از اساتید آن دانشگاه، در این آزمایشگاه مشغول به کار خواهند شد. فیسبوک مدت زمان طولانی است که در وبسایتش از هوش مصنوعی استفاده می کند و از آن در تبلیغات هم بهره می‌برد. با توجه به اینکه سامسونگ هم آزمایشگاه خود را در مونتریال افتتاح کرده است، احتمالا طولی نخواهد کشید که دیگر غول های تکنولوژی نیز دست به چنین کاری بزنند.

این آزمایشگاه، بخشی از انستیتو فناوری های پیشرفته سامسونگ(SAIT) است. این آزمایشگاه در واقع ماه قبل افتتاح شد. مطابق گفته های سامسونگ الکترونیکس، تمرکز اصلی این آزمایشگاه، توسعه الگوریتم های اصلی جهت استفاده در رباتیک، رانندگی خودکار، ترجمه و تشخیص صدا و تصویر خواهد بود. آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ، محققان کره ای و کارکنان دانشگاه مونتریال را به کار خواهد گرفت. یکی از افرادی که قرار است در آجا کار کند، پروفسور یوشوا بنگیو است. او تجربه زیادی در زمینه های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دارد. SAIT، بخشی از بازوی تحقیق و توسعه سامسونگ محسوب می شود، با این وجود در زمینه های تکتولوژی و الگوریتم بیشتر از آزمایشگاه های معمولی تحقیق و توسعه ی سامسونگ، پژوهش هایی انجام داده است. طبق گفته های سامسونگ، SAIT بر تکنولوژی هایی متمرکز خواهد بود که در ده سال آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تقریبا هر شرکت تکنولوژی به دلایلی از هوش مصنوعی استفاده می کنند. هوآوی از هوش مصنوعی برای آگاهی از نحوه ی استفاده ی کاربران و کارکرد سریع گوشی استفاده می کند. همانطور که سال پیش اعلام شد، کارکرد سریع گوشی، بخشی از ویژگی گوشی هوآوی میت ۹ است. گوگل نیز ازهوش مصنوعی در موتور جستجو استفاده می کند. گوگل همچنین در در Google Assistant نیز  از هوش مصنوعی جهت شخصی کردن دستیار شخصی به کار می گیرد و به جای چند اصطلاح خاص می تواند هر چیزی که به دستیار شخصی بگویید را متوجه شود. گوگل همچنین از هوش مصنوعی برای کارهای دیگر نیز استفاده می کند. شایان ذکر است اپل، مایکروسافت و فیسبوک نیز در پروژه های مختلف، هوش مصنوعی را به کار می گیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.