معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه - تکفارس 
معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه - تکفارس 

معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه

رضا دشتی نژاد
۹ مهر ۱۳۹۶ - 13:06
معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه - تکفارس 

خودروی Panamera Sport Turismo خودرویی با طراحی بسیار خاص در خانواده پورشه به شمار می رود و ویژگی های دو گروه کوپه و استیشن را با یکدیگر ادغام کرده است. البته در نسل جدید این خودرو ما شاهد ارائه GT3 یا Turbo های استاندارد نیستیم بلکه پورشه از موتور Turbo S E-Hybrid بهره برده است که از دو موتور الکتریکی و بنزینی به صورت همزمان به منظور دست یابی به بالاترین عملکرد ممکن تشکیل شده است.

همانند نسخه سدان این خودرو، Sport Turismo Turbo S E-Hybrid نیز یک خودروی چهار در بسیار قدرتمند است. موتور هشت سیلندر V شکل آن که به ۲ توربوشارژ مجهز شده است، قدرتی معادل ۵۵۰ اسب بخار ( ۴۱۰ کیلووات ) را فراهم می کند، علاوه بر آن موتور الکتریکی نیز قدرتی معادل ۱۳۶ اسب بخار ( ۱۰۱ کیلووات ) را تأمین می کند، که روی هم رفته قدرتی معادل ۶۸۰ اسب بخار ( ۵۰۷ کیلو وات ) و گشتاور ۶۲۶ پوند بر فوت ( ۸۴۹ نیوتن متر ) را تولید می کنند، که بسیار حیرت انگیز است.

موتور الکتریکی این خودرو به باتری های ۱۴٫۱ کیلو وات ساعت لیتیومی مجهز شده است که توسط مایع خنک می شوند. شارژ کامل این باتری ها با برق ۱۲۰ ولت و ۱۰ آمپر و شارژر ۳٫۵ کیلو وات حدود ۱۲ ساعت زمان می برد. البته شرکت پورشه انتخاب سریع تری را پیش روی رانندگان خود قرار داده است و شارژر ۷٫۲ کیلو وات را که به برق ۲۴۰ ولت و ۴۰ آمپر متصل می شود را برای شارژ سریع تر پیشنهاد کرده است. گفتنی است شارژ باتری ها توسط این شارژر به کمتر از ۳ ساعت زمان نیاز دارد. رانندگان این خودرو می توانند با استفاده از نرم افزار Porsche Connect از راه دور بر روی شارژ خودروی خود مدیریت داشته باشند. این نرم افزار همچنین شرایط داخل اتاق خودرو را تحلیل می کند و با توجه به آن سیستم سرمایشی یا گرمایشی را پیش از ورود راننده به خودرو روشن می کند.

معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه - تکفارس 

شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت این خودرو در قدرتمندترین حالت ( استفاده همزمان از موتورهای الکتریکی و بنزینی ) تنها ۳٫۲ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. جدیدترین نسل Panamera Sport Turismo به سیستم چهار چرخ متحرک و همچنین جعبه دنده دو کلاچه هشت سرعته مجهز شده است، بنابراین می توانید از عملکرد فوق العاده آن در هر شرایط آب و هوایی اطمینان داشته باشید.

با وجود طراحی منحصر به فرد این خودرو Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid از اتاق بسیار راحتی بهره می برد و چهار نفر انسان بالغ به راحتی می توانند در آن قرار گیرند. البته فضای صندلی های عقب به گونه ای است که فرد دیگری نیز می تواند در قسمت وسط صندلی عقب بدون آن که برای دو سرنشین دیگر مزاحمتی ایجاد کند، بنشیند. از سوی دیگر در پشت صندلی ها نیز فضای کافی برای قرارگیری بار سرنشین ها تعبیه شده است، از این رو خودروی جدید پورشه را می توان محصولی اسپورت برای اعضای خانواده دانست.

این خودرو در نسخه های مختلفی ارائه می شود با این حال نسخه پایه و استاندارد آن از امکانات رفاهی و جزئیات ظاهری بسیار مناسبی بهره می برد که در مقابل نسخه های لوکس دیگر خودروها نیز می تواند به خوبی از نام پورشه دفاع کند. Sport Turismo Turbo S E-Hybrid از ترمزهای کربن سرامیکی، شاسی تطبیقی، قدرت فرمان پذیری تطبیقی و torque vectoring به همراه سه محفظه تعلیق هوا در کنار رینگ های ۲۱ اینچی پورشه ۹۱۱ توربو بهره می برد.

معرفی نسل جدید Panamera Sport Turismo از سوی پورشه - تکفارس 

البته سایر ویژگی های ظاهری این خودرو مشابه نسخه غیر هیبریدی است، با ذکر این نکته که خودروی غیر هیبریدی نیز از ظاهر بسیار زیبا و دلنشینی بهره می برد و عدم تغییر آن به هیچ عنوان حاکی از ظاهر ناپسند آن نیست. البته شاید مهم ترین ویژگی طراحی داخلی این خودرو صفحه نمایش تمام لمسی آن باشد که در قسمت وسط کنسول به چشم می خورد و اطلاعات بسیار مناسبی را از شرایط کلی خودرو در اختیار راننده قرار می دهد.

Panamera Turbo S E-Hybrid از بهار سال آینده وارد بازارهای آمریکا خواهد شد و با قیمت پایه ۱۸۸٫۴۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

در نهایت می توانید نظر خود را در مورد این خودرو و فناوری های به کار رفته در آن با ما در میان گذارید. به نظر شمار آیا Panamera Turbo S E-Hybrid توانسته از نام پورشه دفاع کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید