ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند - تکفارس 
ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند - تکفارس 

ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند

رضا دشتی نژاد
۹ مهر ۱۳۹۶ - 18:07
ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند - تکفارس 

شرکت Nest اندکی پیش، در یک کنفرانس خبری در شهر سانفرانسیسکو برخی از جدیدترین محصولات خود را رونمایی کرد. البته سیستم امنیتی خانه هوشمند موسوم به Nest Secure این شرکت توانست توجه ها را به سوی خود جلب نماید.

گفتنی است علاوه بر سیستم Nest Secure این شرکت محصولات دیگری را نیز در این کنفرانس خبری معرفی کرده است. زنگ خانه هوشمند Nest Hello و دوربین های مدار بسته بیرونی و داخلی Nest Cam IQ Outdoor و Nest Cam IQ Indoor که به دستیار صوتی گوگل موسوم به Google Assistant نیز مجهز شده است، سایر محصولات معرفی شده توسط شرکت Nest بودند. با این حال شرکت هایی نظیر Ring پیش از این محصولات مشابهی را به بازار عرضه کرده بود. بنابراین ممکن است استراتژی جدید شرکت Nest برای ورود به بازاری که تقریباً اشباع شده است، کمی عجیب به نظر رسد. البته از آنجایی که این شرکت توسط یکی از مهندسان سابق شرکت اپل اداره می شود، بنابراین استراتژی این شرکت نیز مشابه شرکت اپل است. به عبارت دیگر ورود به بازاری که تقریباً اشباع شده است، اما ارائه محصولاتی با جذابیت های بیشتر که می تواند توجه مشتریان را به سوی آن ها جلب نماید.

ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند - تکفارس 

یکی از مهم ترین ویژگی های Nest Secure ظاهر جذاب تر به همراه نصب راحت تر است. با وجود آن که انتخاب های ارزان تری نیز در بازار امنیت خانه های هوشمند وجود دارد اما آن محصولات از جذابیت ظاهری خاصی برخوردار نیستند و همچنین نصب آن ها باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. گفتنی است تمام محصولات این شرکت از این فلسفه پیروی می کنند و با استفاده از محصولات Nest نه تنها صاحب خانه ای هوشمند می شوید، بلکه فرآیند هوشمند کردن خانه نیز به آسانی انجام می شود. این سیستم امنیتی شامل سه بخش Nest Guard، Nest Detect و Nest Tags می شود.

  • Nest Guard مرکز اصلی این سیستم امنیتی است که می توانید کل سیستم را از طریق آن فعال یا غیر فعال نمایید.
  • Nest Tags نیز تگ هایی هستند که توسط آن می توانید زنگ خطر را از طریق Nest Guard غیر فعال کنید.
  • Nest Detect نیز تجهیزاتی هستند که با قرار گیری بر روی در و پنجره ها باز شدن آن ها را شناسایی می کنند.

لازم به ذکر است کل این سیستم با قیمت ۴۹۹ دلار ارائه می شود، با این حال می توانید در صورت نیاز Nest Tags و Nest Detect های اضافی را نیز خریداری نمایید.

تجهیزات بالا، تعریف ساده ای از این سیستم امنیتی هستند با این حال Nest Secure قابلیت های دیگری را نیز دارد و از تجهیزات دیگری نیز پشتیبانی می کند. دوربین های مدار بسته داخلی و بیرونی Nest Cam IQ تجهیزات بسیار مناسبی هستند. دوربین داخلی این سیستم از لنزهای زاویه باز بهره می برد و استفاده از آن ها در گوشه های اتاق دید کاملی را فراهم می کند. دوربین بیرونی نیز به لنزهای زاویه باز مجهز شده است. این دوربین ها ز وضوح تصویر ۴K بهره می برد که شاید در ابتدا چندان ضروری به نظر نرسد اما به لطف وضوح بالا می توانید بر روی جزئیات مدنظر خود بدون کاهش کیفیت زوم کنید.

ورود شرکت Nest به بازار امنیت خانه های هوشمند - تکفارس 

از سوی دیگر Nest Hello یک زنگ خانه هوشمند است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد، اما قیمت آن همچنان نامشخص است. با وجود آن که محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد اما این محصول به دوربین زاویه باز ۱۶۰ درجه مجهز شده است. طراحی ظاهری این زنگ بسیار مشابه Video Doorbell شرکت Ring است با این حال Nest Hello یکپارچگی بیشتری با سایر محصولات سیستم امنیتی شرکت Nest خواهد داشت.

چرا اکنون؟ شرکت Nest چرا پس از مدت زمان طولانی وارد بازار امنیت خانه های هوشمند شده است؟ بدون شک سادگی پاسخ بسیار زیاد خواهد بود. این شرکت Nest Secure را به گونه ای طراحی کرده است که به سادگی نصب می شود، علاوه بر آن یک نرم افزار نیز تمام فرآیند را به سادگی توضیح داده است. سایر محصولات این شرکت مانند Nest Cam، Nest Learning Thermostat و Nest Protect نیز به سادگی نصب می شوند. شرکت Nest تصور می کند، ارائه محصولاتی که استفاده از آن ها بسیار ساده است مهم تر از ورود سریع تر به بازار بوده است. پیش فروش این سیستم امنیتی هم اکنون آغاز شده است و با توجه به گذشته این شرکت از هم اکنون می توان همچون محصولات شرکت اپل، موفقیت بسیار خوبی را برای Nest Secure متصور بود.

در نهایت می توانید نظر خود را در مورد Nest Secure و سایر محصولات شرکت Nest با ما در میان گذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.