پشیمانی بیل گیتس ازنبودن کلید جداگانه برای انجام کار ctrl+alt+delete! - تکفارس 
پشیمانی بیل گیتس ازنبودن کلید جداگانه برای انجام کار ctrl+alt+delete! - تکفارس 

پشیمانی بیل گیتس ازنبودن کلید جداگانه برای انجام کار ctrl+alt+delete!

امیر مدوی
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 21:38
پشیمانی بیل گیتس ازنبودن کلید جداگانه برای انجام کار ctrl+alt+delete! - تکفارس 

بیل گیتس بار دیگر IBM را برای قرار ندادن دکمه ای جداگانه به جای استفاده ترکیبی از کلید های ctrl+alt+delete برای راه اندازی مجدد در رایانه های شخصی سازگار با آی بی ام یا فراخوانی مدیر کار در محیط ویندوز سرزنش کرد.

بیل گیتس که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت است، می گوید که اگر می توانست به گذشته برود، برای خاتمه بخشیدن به یک پردازش در سیستم، به جای استفاده از فرمان Ctrl-Alt-Delete که نیاز به دو دست دارد، کاری طبیعی تر و ذاتی تر انجام می داد.

گیتس، نظرات اخیر خود درباره این فرمان را در انجمن تجارت Bloomerg در میان گذاشت؛ زمانی که David Rubenstein از Carlyle Group از وی سوال کرد که چرا دکمه های Ctrl-Alt-Del را برای ورود به یک دستگاه دارای ویندوز انتخاب کرده است.

همانند چند سال پیش، بیل گیتس مهندسان مسئول کیبورد PC آی بی ام را در رابطه با این موضوع مقصر خواند.

او با خنده ای بر صورت پاسخ داد که:«کیبورد سخت افزاری ibm pc فقط یک راه تضمین شده برای ایجاد وقفه داشت. پس قاعدتا افرادی که می خواهند از این قابلیت استفاده کنند، باید از کلیدی دیگر برای حل این مشکل استفاده کنند. خیلی از دستگاه های جدید این مورد را به عنوان عملکرد در دسترس تری دارا می باشند.»

Rubenstein موضوع را جلوتر برد و از بیل گیتس پرسید که آیا از همچین اتفاقی پشیمان است یا نه. گیتس به نوعی از پاسخ به این سوال طفره رفت، ولی به این اشاره کرد که اگر این موضوع اکنون اتفاق می افتاد، کار متفاوتی انجام می داد.

«خب، من نمی دانم که می توان به گذشته بازگشت و چیز های کوچکی را عوض کرد، بدون این که چیز های دیگر را در خطر گذاشت. ولی خب اگر می توانستم یک تغییر کوچک ایجاد کنم، برای آن کلیدی جداگانه می گذاشتم.»

در سال ۲۰۱۳، بیل گیتس گفته بود که این یک اشتباه بود که به سه دکمه قبل از ورود به ویندوز نیاز است. ما نیز مهندسان آی بی ام را به خاطر این که به ما دکمه جداگانه ندادند، سرزنش می کنیم.

این عملکرد که توسط سه دکمه انجام می شود، به دست David Bradley، مهندس آی بی ام، طراحی شد و قصد وی آن بود که میانبری برای ریستارت کردن کامپیوتر های آی بی ام بسازد.

بردلی در سال ۲۰۱۱ در نشستی همراه با بیل گیتس گفته بود:‌ «باید اعتبار این موضوع را با گیتس شریک شوم. درست است که من طراحیش کرده ام، ولی بیل آن را معروف کرد.» این کلیدها  با استفاده از آن برای باز کردن صفحه لاگین Windows NT همه گیر شده بودند.

چیزی که Ars Technica متوجه آن شد، این بود که این عملکرد درابتدا قرار بود ویژگی برای محیط BIOS باشد، ولی مایکروسافت آن را در Windows 3.0’s Enhanced Mode با نرم افزار ها سازگار کرد.

در ادامه، مایکروسافت امید داشت که که بتواند Windows NT را به دولت آمریکا بفروشد، که به کلید توجه امن (SAK) (Secure Attention Key) نیاز داشت که فقط سیستم عامل بتواند به آن پاسخ بدهد. این کلید برای جلوگیری از  بد افزار ها برای فریب دادن سیستم هنگام ورود سریع بکار می‌رفت. Ctrl-Alt-Del در واقع SAK ویندوز شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید