پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon - تکفارس 
پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon - تکفارس 

پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon

رضا دشتی نژاد
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 21:10
پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon - تکفارس 

تعداد شرکت های اتومبیل سازی که با تولید خودروهای سوپراسپرت قصد دارند با شرکت های بزرگ دنیای خودروسازی رقابت کنند، بسیار زیاد است. خودروی تمام الکتریکی مانند NIO EP9 یا اتومبیل هیجان  انگیز GTA Spano در گروه این خودروها قرار می گیرند. با این حال بازار به نسبت شلوغ این حوزه مانع از ورود شرکت Anibal به آن نشده است و این شرکت نیز با پیوند زدن روح کانادایی و قلب آلمانی خودروی سوپراسپرت Icon را معرفی کرده اند، که ظاهری بسیار جذاب و هیجان انگیزی دارد.

البته مدت زمان زیادی از ورود شرکت Anibal به دنیای اتومبیل سازی می گذرد، با این حال بدون شک خودروی Icon جاه طلبانه ترین پروژه آن ها به شمار می رود. این اتومبیل از نسل دوم موتور خودروی ۹۱۱ Turbo S پورشه بهره می برد که یک موتور ۶ سیلندر خطی با قدرت ۹۲۰ اسب بخار است. استفاده از این موتور قدرتمند در بدنه ای بسیار سبک که تنها ۱٫۵۴۲ کیلوگرم وزن دارد، باعث شده است شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر آن تنها ۲٫۴ ثانیه باشد که نسبت به خودروهای McLaren P1 و LaFerrari سریع تر است.

پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon - تکفارس 

این خودرو در هر دو سمت خود از طراحی آئرودینامیک هوشمند بهره می برد، که شامل اسپویلر عقب و مدیریت جریان باد از قسمت جلو به قسمت عقب خودرو می شود. علاوه بر آن تمام چهار چرخ این خودرو متحرک است و هر چهار چرخ آن نیز به صورت هوشمند قابلیت فرمان پذیری دارند.

از این رو Icon به خوبی می تواند در بدترین شرایط آب و هوایی نیز تعادل خود را حفظ نماید،  همچنین پیچ ها را با سرعت مناسبی پشت سر می گذارد. ترمزهای سرامیک کربنی آن نیز به توقف سریع این خودرو کمک شایانی کرده است. علاوه بر آن سیستم تعلیق هوشمند نیز به راننده در هدایت بهتر خودرو کمک خواهد کرد. با این حال نحوه عملکرد این سیستم همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست هوشمندی آن به چه اندازه ای به راننده اجازه خواهد داد، حالت های مختلف رانندگی را تجربه نماید.

تمام بدنه به صورت یکپارچه توسط فیبر کربن ساخته شده است. درهای آن نیز به صورت رو به بالا باز می شود تا حس اتومبیل های سوپراسپرت را به خوبی به سرنشینان منتقل نماید. طراحی جلوی آن نیز مشابه محصولات شرکت فراری و به خصوص LaFerrari است و چراغ های جلوی آن نیز که به صورت عمودی طراحی شده اند، حس هیچان انگیزی را ارائه می دهند. عقب این خودرو نیز طراحی خود را از اتومبیل های پورشه و به خصوص پورشه ۹۱۸ به اشتراک گرفته است، با این حال باز هم زیبایی خاص خودرو را دارد.

پیوند روح کانادایی و قلب آلمانی در اتومبیل Icon - تکفارس 

این خودرو نیز همانند بسیاری از سوپراسپرت ها در تعداد بسیار محدودی تولید می شود بنابراین عملکرد واقعی آن را باید پس از عرضه مورد بررسی قرار داد. البته پروژه های پیشین شرکت Anibal که تیونینگ خودروهایی نظیر Boxster، Cayman و Carrera از شرکت پورشه بوده است، به خوبی توانست نظر کارشناسان را به سوی خود جلب کند، حال باید دید خودروی این شرکت می تواند نظر دوستداران صنعت اتومبیل را به سوی خود جلب کند یا خیر.

در نهایت باید گفت، خودروی Icon تنها در ۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد، بنابراین چنانچه به تجربه آن علاقه دارید، باید خیلی سریع برای خرید آن اقدام نمائید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.