هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 
هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید

رضا دشتی نژاد
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 13:22
هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

شرکت گوگل قصد دارد تا ساعاتی دیگر در شهر سانفرانسیسکو با برگزاری یک کنفرانس خبری جدیدترین محصولات خود را معرفی کند. نسل دوم از تلفن های همراه Pixel، به همراه لپ تاپ Pixelbook و البته بلندگوی هوشمند Google Home مهم ترین محصولاتی هستند که انتظار می رود در این کنفرانس خبری به صورت رسمی رونمایی شوند.

پس از معرفی تلفن همراه iPhone X و همچنین بلندگوی هوشمند Echo آمازون، شرکت گوگل قصد دارد از این کنفرانس خبری به منظور معرفی رقبای این محصولات بهره برد و کاربران را همچنان به استفاده از اکوسیستم گوگل ترغیب نماید. این کنفرانس خبری از آن جهت اهمیت دارد که آخرین تلاش گوگل پیش از آغاز تعطیلات سال نو میلادی خواهد بود.

تک فارس نیز همانند همیشه با آخرین جزئیات از این کنفرانس خبری همراه شما خواهد بود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر آخرین گمانه زنی هایی که توسط خبرگزاری های معتبر در خصوص این کنفرانس خبری انجام شده است.

گوشی های هوشمند Pixel 2  و  Pixel 2 XL

هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

نسل دوم گوشی های هوشمند گوگل موسوم به Pixel 2  و  Pixel 2 XL به ترتیب با همکاری شرکت های HTC و LG طراحی شده اند. این محصولات که به دستیار صوتی گوگل موسوم به Google Assistant مجهز شده اند، از دوربین های قدرتمندی بهره می برند.

این محصولات بدون شک به آخرین سیستم عامل اندروید مجهز خواهند بود و بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده فاقد خروجی ۳٫۵ میلیمتری هدفون هستند. علاوه بر آن ممکن است این تلفن های همراه در برابر آب نیز مقاوم باشند. در کنار دوربین های قدرتمند انتظار می رود سایر ویژگی های گوشی های Pixel 2 و Pixel 2 XL همانند HTC U11 باشد.

در نهایت باید گفت این دو تلفن همراه با پرچم دارانی نظیر iPhone X، iPhone 8 و iPhone 8 Plus از شرکت اپل، Galaxy Note 8، Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus شرکت سامسونگ و همچنین LG V30 در کنار OnePlus 5 رقابت بسیار نزدیکی داشته باشند.

Google Pixelbook

هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

شرکت گوگل همواره نیم نگاهی به رقابت با Surface Book مایکروسافت داشته است و پس از معرفی لپ تاپ Chromebook Pixel در سال ۲۰۱۵ به نظر می رسد این شرکت قصد دارد در این کنفرانس خبری بار دیگر وارد رقابت با محصول بسیار محبوب مایکروسافت شود.

البته بر اساس خبرهای منتشر شده، Pixelbook گوگل برای رقابت با محصول مایکروسافت بسیار مجهز شده است و صفحه نمایش حساس به فشار در کنار قلم حساس به شیب تنها بخشی از ویژگی های این محصول خواهند بود که به سیستم عامل Chrome OS مجهز شده است. البته Pixelbook بسیار گران خواهد بود و انتظار می رود نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود، که ممکن است در موفقیت آن تأثیرگذار باشد.

Home Mini و Home Max

هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

شرکت گوگل نخستین نسل از بلندگوهای هوشمند خود را در سال گذشته به بازار عرضه کرد و با توجه به آن که رقیب اصلی این بلندگو، Echo  شرکت آمازون از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، بنابراین معرفی نسل بعدی بلندگوهای هوشمند گوگل در این کنفرانس خبری چندان دور از ذهن نیست.

بر اساس گزارش های منتشر شده شرکت گوگل قصد دارد به منظور رقابت با Echo Dot نسخه کوچک تر بلندگوهای سال پیش را که با نام Home Mini  شناخته می شوند به بازار عرضه کند. علاوه بر آن نسخه بزرگ تر بلندگوهای هوشمند گوگل نیز که از آن با نام Home Max یاد می شود و از بلندگوهای استریو بهره می برد دیگر محصول گوگل در این بخش خواهد بود.

البته تمام این خبرها گمانه زنی های خبرگزاری ها است و باید دید شرکت گوگل چه محصولاتی را در حوزه خانه های هوشمند در این کنفرانس خبری به صورت رسمی معرفی خواهد کرد.

فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

هر آنچه باید پیش از کنفرانس خبری گوگل بدانید - تکفارس 

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۶ فناوری Cardboard و سال گذشته نیز پلتفرم Daydream را در کنار هدست واقعیت مجازی Daydream View VR را معرفی کرد. بنابراین چنانچه بخواهیم شاهد ادامه پیشرفت گوگل در زمینه فناوری واقعیت مجازی باشیم، بدون شک در این کنفرانس خبری شاهد معرفی محصولاتی در این زمینه خواهیم بود. یک هدست جدید، به همراه ویژگی های نرم افزاری متفاوت محتمل ترین گزینه ها در خصوص فناوری واقعیت مجازی گوگل خواهند بود.

از سوی دیگر فناوری واقعیت افزوده نیز رفته رفته به مکان مدنظر خود در دنیای فناوری دست یافته است. شرکت گوگل پیش از این با معرفی پلتفرم ARCore حضور خود در این بخش از صنعت را رسانه ای کرده بود. حال به نظر می رسد این پلتفرم با به روز رسانی هایی همراه بوده است تا توانایی رقابت با محصول مشابه شرکت اپل موسوم به ARKit را داشته باشد. علاوه بر آن به دلیل عدم موفقیت پروژه Tango شرکت گوگل ممکن است بیشتر تمرکز خود را بر روی پلتفرم ARCore گذاشته باشد. گفتنی است پروژه Tango به دلیل محدودیت های سخت افزاری خود و نیاز به چندین دوربین و حسگر مانند تلفن های همراه Lenovo Phab 2 Pro و Asus ZenFone AR هیچگاه نتوانست توجه کاربران را به سوی خود جلب نماید، از این رو شرکت گوگل قصد دارد با رفع این محدودیت پلتفرم ARCore را برای تمامی تلفن های همراه اندرویدی، حتی آنان که تنها از یک دوربین بهره می برند، ارائه کند و توسعه دهندگان می توانند برنامه ها و بازی های AR خود را برای تمام گوشی های اندرویدی منتشر کنند.

دیگر احتمالات

شرکت گوگل همواره در کنفرانس های خبری خود خبرهای غافل گیر کننده ای را به دوست داران خود ارائه کرده است. از این رو ممکن است در این کنفرانس خبری نیز شاهد موارد مشابهی باشیم. فناوری هایی نظیر Chromecast  و Lens AR می توانند بخشی از این کنفرانس خبری را به خود اختصاص دهند. گفتنی است فناوری Lens AR به خوبی توانست توجه کاربران را در کنفرانس خبری I/O امسال به سوی خود جلب نماید و به واقع از جذابیت بالقوه زیادی برخوردار است.

در نهایت باید منتظر ماند و دید شرکت گوگل چه محصولاتی را در این کنفرانس خبری معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید