سیستم صوتی جدید و قابل حمل مکینتاش - تکفارس 
سیستم صوتی جدید و قابل حمل مکینتاش - تکفارس 

سیستم صوتی جدید و قابل حمل مکینتاش

امین داسنورد
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 16:41
سیستم صوتی جدید و قابل حمل مکینتاش - تکفارس 

سیستم‌های صوتی قدرتمند مانند  MA9000 و MC275  که در آزمایشگاه‌های مکینتاش نیویورک ساخته می‌شوند بسیار بزرگ، قلمبه سلمبه و پر سر و صدا هستند. حتی آمپلی‌فایر هدفون آن وزنی حدود یازده کیلوگرم دارد. اما حالا این سیستم صوتی شخصی عظیم‌الجثه صاحب برادر کوچک‌تری به اندازه‌ی یک تلفن هوشمند برای دوستداران موسیقی در حین راه رفتن شده است – مدلMHA50 Portable Decoding Amplifier.

با این که ابعاد MHA50  باعث می‌شود که در جیب جا شود، اما سبب شده است تا این دستگاه فاقد صفحه‌نمایش درجه‌دار آبی مکینتاش باشد. این آمپلی‌فایر قابل حمل به اصطلاح Decoding  از ترکیب  آشنای لوگوی آبی کم‌رنگ و مشکی براقش  استفاده می‌کند. روی بدنه‌ی آلومینیومی‌ این دستگاه با پنل شیشه‌ای پوشانده شده که روی آن دکمه‌ی دایره‌ای شکل لمسی تماس و ولوم قرار دارد.

سیستم صوتی جدید و قابل حمل مکینتاش - تکفارس 

در داخل این دستگاه، یک مبدل ۳۲ بیتی دیجیتال به آنالوگ(به اختصار DAC) برای فرمت‌های دیجیتالی صوتی با کیفیت بالا تا۳۲ بیت بر ۱۹۲ کیلوهرتز وجود دارد. هم‌چنین این دستگاه از فایل‌های DSD256 و DXD384 و فرمت صوتی یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کند و رابط قرار داده شده در پایین دستگاه دارای هر دو ورودی Type A و micro B USB برای دستگاه‌های پخش موسیقی سازگار با فناوری USB OTG است.

در قسمت خروجی MHA50، یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون قرار دارد. کلید کم و زیاد کردن و دکمه‌ای برای فعال‌سازی بلوتوث(با aptX) برای پخش بی‌سیم موسیقی هم از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

در گزارشات آمده است که آمپلی‌فایر مبدل دیجیتال به آنالوگ توانایی هدایت اجرایی هدفون‌ها از مصرف ۸ اهم تا ۶۰۰ اهم را به هر قیمتی برای دوستداران موسیقی فراهم می‌آورد که این کار را به کمک نیروی خروجی ۲۰۰ میلی‌ولت، harmonic distortion با درصد ۰.۰۰۵، نسبت سینگال به نویز ۱۰۵ dB و واکنش فرکانس ۲۰ هرتز تا ۵۰ کیلوهرتز انجام می‌دهد.

هم‌چنین مکینتاش قابلیتی را به نام حالت HXD اضافه کرده است که تجربه‌ی موسیقی طبیعی‌تری را برای کاربر به همراه دارد با این‌حال می‌تواند در صورت تمایل غیرفعال شود. در نهایت باید اضافه شود که باتری به کار گذاشته شده در MHA50 قادر به استفاده‌ی مداوم ۶ ساعته با بلوتوث روشن را دارد و این ساعت استفاده با اتصال با سیم بیش‌تر است.

دستگاه  MHA50 Portable Decoding Amplifier با قیمت ۷۰۰ دلار از ماه اکتبر در فروشگاه‌ها قابل خرید است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.