معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018 - تکفارس 
معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018 - تکفارس 

معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018

رضا دشتی نژاد
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 12:32
معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018 - تکفارس 

پرچم دار جدید شرکت لکسوس به زودی در بازارهای آمریکا عرضه خواهد شد. علاوه بر آن این شرکت برخی ویژگی های نسخه هیبریدی این خودرو را نیز معرفی کرده است. مدل ۲۰۱۸ اتومبیل Lexus LS که نخستین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت در ژانویه ۲۰۱۷ معرفی شد، نسبت به نسل پیش خود طولانی تر است و البته ارتفاع آن نیز کاهش یافته است.

موتور شش سیلندر V شکل اتومبیل LS 500 از دو توربوشارژ بهره می برد و قدرتی معادل ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۵۹۹ نیوتن بر متر را فراهم می کند. جعبه دنده خودکار ۱۰ سرعته قدرت موتور را به صورت پیش فرض به چرخ های عقب خودرو منتقل می کند، با این حال گزینه چهار چرخ متحرک نیز پیش روی خریداران خواهد بود. این اتومبیل نخستین عضو از خانواده خودروهای LS خواهد بود که وارد بازار می شود.

معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018 - تکفارس 

خودروی هیبریدی LS 500h از موتور ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری مشابه LS 500 بهره می برد با این تفاوت که به دلیل کاهش مصرف سوخت، فاقد توربوها خواهد بود. شرکت لکسوس از این موتور در نسخه کوپه اتومبیل LC 500h نیز بهره برده است. سیستم تزریق سوخت مستقیم D-4S به همراه تجهیزات بسیار سبک به این موتور امکان دست یابی به دور موتور ۶۶۰۰RPM را داده است و گشتاور آن نیز متغییر خواهد بود.

همانند بیشتر خودروهای هیبریدی تویوتا، خودروی هیبریدی جدید لکسوس نیز از دو موتور الکتریکی و جعبه دنده خودکار CVT بهره می برد. البته نوآوری جدید شرکت لکسوس در بخش افزودن چهار دنده ثابت به این جعبه دنده بوده است که در نهایت بهبود عملکرد تعویض دنده ها را به همراه داشته است.

این دنده ها به قسمت انتهایی جعبه دنده افزوده شده اند و دور موتور را پیش از هدایت به چرخ ها تعدیل می کنند. دنده های جدید تا ۱۰ نرخ مختلف را پشتیبانی می کنند و بهترین گشتاور ممکن را بر اساس دور موتور فراهم خواهند کرد و نسبت به نسل پیش خودروهای هیبریدی لکسوس، هر دنده سرعت بیشتری را پوشش می دهد. هرچند به صورت پیش فرض، تعویض دنده ها به صورت تمام خودکار انجام می شود، با این حال تعویض دستی دنده ها نیز امکان پذیر خواهد بود.

استفاده از فناوری های بالا در نهایت باعث شده است توان خروجی موتورهای الکتریکی و بنزینی روی هم رفته به ۳۵۴ اسب بخار برسد و شرکت لکسوس شتاب صفر تا ۹۲ کیلومتر این خودرو را ۵٫۱ ثانیه عنوان کرده است. مصرف سوخت خودروی LS 500h در سطح شهر ۹٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، در سطح جاده ۷٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ترکیبی نیز ۸٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

معرفی نسخه هیبریدی Lexus LS 2018 - تکفارس 

اتومبیل های LS 500، LS 500h و LS F Sport اعضای خانواده Lexus LS 2018 را تشکیل می دهند. خودروی اسپرت LS F Sport در رنگ های متفاوتی ارائه می شود و از رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی بهره می برد. اندازه لاستیک ها و سیستم ترمز نیز به منظور افزایش بهره وری بهینه شده اند. شرکت لکسوس در این خودرو از سیستم های تعویض دنده تطبیقی موسوم به VGRS، فرمان پذیری هوشمند چرخ های عقب و همچنین پایداری هوشمند استفاده کرده است، که در نهایت به هیجان رانندگی با آن خواهد افزود.

این اتومبیل ها از فوریه ۲۰۱۸ با قیمت پایه ۷۵ هزار دلار وارد بازارهای آمریکا خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید