نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 
نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 

نگاهی به ژاکت هوشمند Levi

محراب کرامتی
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 23:14
نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 

اندکی پیش ویدئویی از معرفی الیاف حساس به لمس در اینترنت منتشر شد و پس از دو سال از معرفی آن ژاکت Levi که آستین های هوشمند دارد قرار است در بازار ارائه شود. به زودی می توانید با لباس خود به اسمارت فون‌تان وصل شوید.

این محصول Levi برای افراد خاصی طراحی شده است و هر کسی به آن نیاز ندارد. به عنوان مثال افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می روند و نمی توانند که در هنگام دوچرخه سواری به گوشی خود دسترسی داشته باشند یا افراد شیفته تکنولوژی که به پوشیدن ژاکت های جین علاقه دارند! ناگفته نماند که این ژاکت هم با گوشی های اندروید و هم آیفون ها قابل استفاده است. به عنوان مثال در هنگام دوچرخه سواری به جای کار کردن با گوشی، با لمس آستین خود و با فرمان های صوتی می توانید کار خود را راه بیاندازید.

ژاکت های trucker این کمپانی قیمتی حدود ۱۴۸$ دارند. البته مدل های گران قیمت تر با جنس جین تا سقف ۴۰۰$ هم تولید شده اند که این مدل ها کاملا هوشمند هستند. طراحی و تولید این ژاکت داستان های جالبی را داشته که در سایت های مختلف به آن ها اشاره شده است ولی در کل می توان گفت که این محصول یکی از هزاران پروژه عجیب در ATAP (تیم پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته) گوگل می باشد که با همکاری کمپانی Levi و تیم کوچکی از گوگل ایده این طرح به واقعیت پیوست.

نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 

طرح بالا Jacquard نام دارد که نام خود را از یک دستگاه بافندگی گرفته است. ایده اصلی این طرح این بود که الیاف حساس به لمسی را تولید کنند که مانند صفحه اسمارت فون شما بتواند بسیاری از کارهای مورد نیاز را انجام دهد. گوگل و Levi باید راهی پیدا می کردند که بتوانند تار و پود هایی با هسته مسی تولید کنند که بتوان در ژاکت های denim استفاده شوند. یک دانگل بلوتوث هم بر یکی از دکمه های آن تعبیه شد تا بتوانید به گوشی خود متصل شوید. بسیاری از حالات بررسی شدند تا این ژاکت هوشمند مانند یک لباس واقعی باشد و بتوان پس از شستن و خشک کردن آن دوباره از آن استفاده کرد.

Ivan Poupyrev، سرپرست این پروژه، می گوید :”ما می خواستیم تا لباس طراحی کنیم نه گجت.” و با این همکاری بین خودشان و Levi می توان گفت که به اهداف خود رسیدند.

نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 

چگونه کار می کند؟

شما وسیله کوچکی به نام Tag را به آستین چپ خود آویزان می کنید و سپس با app نصب شده بر گوشی خود متصل شده و پس از یک tutorial شما چگونگی کار با آن را یاد می گیرید. شما در کل می توانید سه حالت brush in، brush out و Double tap را استفاده کنید و در صورت نیاز با نگه داشتن دست خود بر کل الیاف می توانید اسمارت فون خود را خاموش یا روشن کنید. کارهایی که می توانید با این ژاکت بر گوشی خود انجام دهید محدود است ولی به گفته خودشان می خواستند که همچنان یک ژاکت باشد نه یک گجت پیشرفته.

نگاهی به ژاکت هوشمند Levi - تکفارس 

سیستم Jacquard بصورت خودکار وقتی که لباس را می پوشید گوشی شما را در حالت دوچرحه سواری قرار می دهد. پیام ها و notification هایتان را می خواند و حتی می توانید آن را بگونه ای شخصی سازی کنید تا تماس ها و پیام های عده محدودی را برایتان نشان دهد، موزیک هایتان را کنترل کند و با روشن کردن GPS و دریافت آدرس مقصد شما را در رسیدن به آن مکان راهنمایی می کند.

در کل این ژاکت هوشمند ایده ای جالب از Google برای دنیای فشن و لباس بوده که افرادی که به آن علاقه دارند می توانند در ۲ اکتبر در تمامی فروشگاه های Levi آن را خریداری کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.