قابلیت ترجمه Pixel Buds دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد - تکفارس 
قابلیت ترجمه Pixel Buds دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد - تکفارس 

قابلیت ترجمه Pixel Buds دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد

رضا دشتی نژاد
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 23:52
قابلیت ترجمه Pixel Buds دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد - تکفارس 

سرانجام کنفرانس خبری به شدت مورد انتظار شرکت گوگل برگزار شد و این شرکت از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. با این حال در میان معرفی هوش مصنوعی، فناوری واقعیت افزوده، دوربین های پیشرفته و دستیارهای مجازی خانه های هوشمند، آنچه که پیش از همه توجه کارشناسان را به سوی خود جلب کرد، قابلیت ترجمه Pixel Buds گوگل بوده است.

Pixel Buds هدفون یا به عبارت بهتر earphone های بدون سیم جدید گوگل است که قصد دارد با محصولاتی نظیر AirPod های اپل و همچنین Gear IconX سامسونگ رقابت کند. با این حال شرکت گوگل به منظور افزایش جذابیت محصول خود ویژگی منحصر به فرد و البته بسیار جاه طلبانه ای را به هدفون خود افزوده است. Pixel Buds از طریق تلفن های همراه Pixel 2 به موتور ترجمه بسیار قدرتمند گوگل متصل می شود و می تواند به صورت زنده یا real-time تا ۴۰ زبان مختلف را ترجمه نماید.

روش کار ترجمه Pixel Buds به این گونه است که یکی از کاربران از طریق هدفون ها و کاربر دیگر از طریق تلفن همراه Pixel 2 صحبت می کنند. هدفون ها سخنان دریافت شده توسط تلفن همراه را برای کاربر خود ترجمه می کند و تلفن همراه نیز با عملکردی مشابه صحبت های دریافت شده توسط هدفون ها را برای کاربر خود قابل درک خواهد کرد.

مهم ترین ویژگی ترجمه Pixel Buds که در ابتدا توجه همه افراد حاضر در این کنفرانس خبری را به سوی خود جلب کرد، عملکرد بدون نقص و بسیار مناسب بود ( برخلاف فناوری Face ID اپل ). البته ممکن است در عمل این فناوری در ابتدا با مشکلاتی همراه باشد اما همانند بسیاری از خدمات دیگر گوگل انتظار می رود این قابلیت نیز به مرور زمان بتواند به توانایی های بالقوه خود دست یابد. با این حال هم اکنون نیز Pixel Buds می تواند بسیاری از جملات ساده را ترجمه کند و در برخی مواقع ضروری استفاده از آن می تواند کمک حال کاربران باشد.

در نهایت باید دید آیا این قابلیت منحصر به تلفن های همراه Pixel باقی خواهد ماند، یا سرانجام سایر کاربران تلفن های همراه اندرویدی نیز می توانند از آن بهره برند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید