مروری بر دوربین بسیار پیشرفته تلفن همراه Pixel 2 - تکفارس 
مروری بر دوربین بسیار پیشرفته تلفن همراه Pixel 2 - تکفارس 

مروری بر دوربین بسیار پیشرفته تلفن همراه Pixel 2

رضا دشتی نژاد
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 00:28
مروری بر دوربین بسیار پیشرفته تلفن همراه Pixel 2 - تکفارس 

تلفن همراه Pixel شرکت گوگل به یکی از بهترین دوربین هایی که تاکنون در گوشی های هوشمند به کار رفته است، مجهز شده بود. با این حال شرکت گوگل اذعان کرده بود قصد دارد در نسل دوم تلفن همراه خود سطح دیگری از تصویربرداری تلفن های همراه را ارائه کند. حال پس از معرفی رسمی گوشی Pixel 2 به نظر می رسد این شرکت به تعهد خود جامه عمل پوشانده است. در ادامه مرور کوتاهی خواهیم داشت بر روی یکی از برترین دوربین های بازار که در پرچم داران جدید گوگل به کار رفته است.

تلفن همراه Pixel 2 از دوربین های تک لنز استاندارد بهره می برد، با این حال این دوربین به لطف برخی ویژگی های نرم افزاری می تواند بدون نیاز به لنز ثانویه به خلق تصاویر پرتره یا portrait بپردازد. این دوربین از حسگر کوچکتر با محدوده دینامیک بهتر بهره می برد و با توجه به نمونه عکس هایی که گوگل منتشر کرده است می توان گفت عملکرد این دوربین شگفت انگیز است. با این حال باید دید آیا در دنیای واقعی این دوربین می تواند عملکرد مشابهی از خود نشان دهد یا خیر.

مهم ترین ویژگی به کار رفته در این دوربین فناوری HDR+ است که به آن اجازه می دهد، دینامیک بهتری از رنگ ها را ثبت نماید. به این ترتیب عکس های گرفته شده در محیط های بسیار پرنور یا بسیار کم نور نیز از جزئیات بسیار مناسبی بهره می برند و رنگ ها در عکس های گرفته شده از غنای رنگ به مراتب بالاتری برخوردار هستند.

علاوه بر آن این دوربین از ویژگی Portrait mode نیز پشتیبانی می کند و در این حالت با تار کردن پس زمینه، موضوع عکس را از پس زمینه متمایز می کند. این حالت نه تنها بر روی چهره یا بدن افراد بلکه بر روی هر موضوعی امکان پذیر خواهد بود. شرکت گوگل به منظور دست یابی به این ویژگی از فناوری Dual pixel بهره برده است. در این فناوری هر پیکسل که توسط دوربین ثبت می شود، در واقع دو پیکسل در دنیای واقعی است. البته این فناوری پیش از این به منظور فوکوس سریع تر بر روی موضوع عکاسی به کار می رفت، که شرکت گوگل موفق شده به شیوه ای بسیار هوشمندانه از آن به منظور ایجاد تصاویر پرتره بهره برد. این فناوری با ایجاد عمق میان موضوع و پس زمینه صحنه می تواند به خوبی آن ها از یکدیگر تشخیص دهد.

در ادامه می توانید نمونه تصاویری که توسط دوربین تلفن همراه Pixel 2 خلق شده است را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.