معرفی Pixelbook توسط گوگل - تکفارس 
معرفی Pixelbook توسط گوگل - تکفارس 

معرفی Pixelbook توسط گوگل

رضا دشتی نژاد
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 10:48
معرفی Pixelbook توسط گوگل - تکفارس 

شرکت گوگل ساعاتی پیش علاوه بر معرفی تلفن های همراه Pixel 2 و Pixel XL 2 نخستین لپ تاپ هیبریدی خود موسوم به Pixelbook را نیز که از سیستم عامل Chrome OS بهره می برد را به صورت رسمی معرفی کرد. این لپ تاپ که از صفحه نمایشی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه استفاده می کند، در حالت تبلت و لپ تاپ استاندارد قابل استفاده است.

شرکت گوگل به منظور رقابت با  Surface Bookمایکروسافت در لپ تاپ خود از قطعات سخت افزاری قدرتمندی بهره برده است. آخرین نسل از پردازنده های Core i5 و Core i7 شرکت اینتل به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD ( در بالاترین مدل ) ویژگی های سخت افزاری آن را تشکیل می دهند. ضمن آن که نمی توان به سادگی از صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی با وضوح QHD آن گذشت. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۲۳۵ پیکسل در هر اینچ است که برای یک لپ تاپ بسیار مناسب است.

صفحه کلید Pixelbook به نور پس زمینه مجهز شده است و باتری به کار رفته در آن نیز تا ۱۰ ساعت شارژدهی خواهد داشت، که با توجه به قطعات سخت افزاری قدرتمند آن تحسین برانگیز است. علاوه بر آن این محصول از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و شرکت گوگل اذعان کرده است، به لطف استفاده از این فناوری کاربران می توانند با شارژ باتری به مدت ۱۵ دقیقه از طریق درگاه USB Type-C تا ۲ ساعت از لپ تاپ خود استفاده کنند.

معرفی Pixelbook توسط گوگل - تکفارس 

شرکت گوگل علاوه بر Pixelbook قلم stylus آن را نیز که با نام Pixel Pen شناخته می شود را ارائه کرده است. این قلم که تأخیر آن تنها ۱۰ میلی ثانیه است از ۲ هزار سطح فشار مختلف بهره می برد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این لپ تاپ یکپارچگی آن با سایر محصولات و خدمات گوگل است. برای مثال هنگامی که شبکه Wi-Fi در دسترس نباشد این لپ تاپ به صورت خودکار به Hotspot گوشی های Pixel متصل می شود. دستیار صوتی گوگل موسوم به Google Assistant نیز دیگر ویژگی Chrome OS این لپ تاپ است که امکانات جذابی را در کنار قلم Pixel Pen در اختیار کاربران قرار می دهد. امکان جست و جوی کلماتی که توسط قلم انتخاب یا highlight شده اند یکی از این ویژگی ها خواهد بود.

از سوی دیگر با رویکرد جدید شرکت گوگل مبنی بر اجرای نرم افزارهای اندروید بر روی Chrome OS کاربران می توانند با مراجعه به Play Store از نرم افزارهای جذاب اندروید نیز بهره برند.

در نهایت باید گفت این لپ تاپ در سه نسخه مختلف ارائه خواهد شد. پیش فروش نسخه اولیه و پایه آن با قیمت ۹۹۹ دلار از هم اکنون آغاز شده است. البته قلم Pixel Pen به همراه دستگاه ارائه نمی شود و برای تهیه آن باید با قیمت ۹۹ دلار آن را خریداری نمائید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید