شایعات جدید پیرامون SnapDragon 845 - تکفارس 
شایعات جدید پیرامون SnapDragon 845 - تکفارس 

شایعات جدید پیرامون SnapDragon 845

علیرضا دهقان
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 21:58
شایعات جدید پیرامون SnapDragon 845 - تکفارس 

یک منبع صنعتی چینی می‌گوید که چیپ ست آینده کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵ در فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز کلاک خواهد شد. این منبع اشاره می کند که این چیپ ست نسبت به مدل قبلی اش در حوزه سرعت کلاک پردازنده آنچنان پیشرفت خاصی نکرده است. اما انتظار می رود اسنپ دراگون ۸۴۵ نسبت به ۸۳۵ پیشرفت بسیار چشم گیری داشته باشد زیرا طبق قرار داد جدید بین کوالکام و TSMC قرار است این پردازنده با تکنولوژی ۷ نانومتری TSMC ساخته شود.

البته بسیاری از ناظران صنعت چین این امر را بسیار عجیب می دانند و می گویند که کوالکام احتمالا به استفاده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری تا یکسال دیگر ادامه می دهد و یک چیپ ست هشت هسته ای را ازائه می دهد که تنها کمی بهتر از ۸۳۵ است. اگر کوالکام این کار را انجام دهد احتمالا چیپ ست جدیدش را با نام ۸۳۶ عرضه خواهد کرد که این بسیار محتمل تر است و انتظار می رود تا اوایل ۲۰۱۸ به صورت رسمی وارد بازار شود.

گفته می شود Adreno 630 بخشی از اسنپ دراگون ۸۴۵ باشد، کوالکام همچنین تایید کرده که نسل آینده چیپ ست هایش مودم X20 را به همراه خواهند داشت که می تواند به سرعت انتقال دادۀ ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه برسد. انتظار می رود این چیپ ست همچنان هشت هسته ای بماند و مصرف انرژی آن طبق سنت هرساله کوالکام کاهش یابد، اسنپ دراگون ۸۳۵ حدود ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل ۸۲۱ داشت و مدل ۲۰۱۸ کوالکام به نظر می رسد چنین کاهش مصرفی را ارائه کند.

احتمالا Galaxy S9 و S9 Plus اولین گوشی هایی خواهند بود که از ساخته جدید کوالکام بهره می برند زیرا طبق معمول سامسونگ نسخه های اولیه این چیپ ست ها را برای خودش پیش از همه رزرو می کند، شرکت های مثل LG، اچ تی سی و سونی و هوآوی نیز احتمالا از این چیپ ست بهره خواهند برد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.