معرفی retro ThinkPad به مناسبت تولد ۲۵ سالگی این لپ تاپ - تکفارس 
معرفی retro ThinkPad به مناسبت تولد ۲۵ سالگی این لپ تاپ - تکفارس 

معرفی retro ThinkPad به مناسبت تولد ۲۵ سالگی این لپ تاپ

رضا دشتی نژاد
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - 14:03
معرفی retro ThinkPad به مناسبت تولد ۲۵ سالگی این لپ تاپ - تکفارس 

۲۵ سال از ارائه نخستین لپ تاپ ThinkPad توسط شرکت IBM سپری شده است. TrackPoint قرمز رنگ و طراحی بسیار ساده و کلاسیک مهم ترین ویژگی های آن لپ تاپ بودند که برخی از ویژگی های ظاهری آن تا به امروز حفظ شده است. با وجود آن که شرکت لنوو، شرکت IBM را خریداری کرده است، اما این شرکت به مناسبت سپری شدن ۲۵ سال از ارائه نخستین لپ تاپ ThinkPad نسخه ویژه ای از این محصول را ارائه کرده است. اگرچه طراحی تمام لپ تاپ های ThinkPad در طول سال های گذشته تغییر چندانی نداشته است اما این محصول ویژه که با نام retro ThinkPad شناخته می شود و بر اساس مدل کنونی ThinkPad T470 طراحی شده است، از ظاهری مشابه نخستین لپ تاپ بهره می برد.

نخستین لپ تاپ ThinkPad توسط ریچارد ساپر طراحی و در کشور ژاپن تولید شده است. البته در طراحی آن محصول از bento box ژاپنی الهام گرفته شده است. شرکت لنوو در طراحی نسخه ویژه retro ThinkPad طراحی کلاسیک این لپ تاپ را با برخی قطعات سخت افزاری به روز در هم آمیخته است. البته طراحی ظاهری این نسخه ویژه بسیار شبیه لپ تاپ retro-classic ThinkPad است که دو سال پیش توسط نایب رئیس بخش طراحی شرکت لنوو دیوید هیل معرفی شده بود. پوشش بدنه retro ThinkPad همانند نسخه اصلی طراحی شده است. TrackPoint و صفحه کلید نیز که به ThinkVantage آبی رنگ مجهز شده است، ظاهری کلاسیک و زیبا دارند. نشان رنگی ThinkPad در کنار چراغ های پر تعداد LED نیز دیگر ویژگی های ظاهری این محصول منحصر به فرد است.

معرفی retro ThinkPad به مناسبت تولد ۲۵ سالگی این لپ تاپ - تکفارس 

هفتمین نسل از پردازنده های Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازنده گرافیکی GeForce 940MX نیز مشخصات سخت افزاری به روز این محصول را تشکیل می دهند. شرکت لنوو در طراحی درگاه های لپ تاپ retro ThinkPad نیز بسیار هوشمندانه عمل کرده است و همانند لپ تاپ های استاندارد ۲۰۱۷ این محصول نیز از درگاه USB-C port (Thunderbolt 3)، سه درگاه USB استاندارد، ورودی کارت حافظه SD، خروجی HDMI و درگاه Ethernet تجهیزات ارتباطی آن به شمار می روند. حسگر اثر انگشت، به همراه پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره Windows Hello که در ویندوز ۱۰ ارائه شده است نیز سایر ویژگی های قابل ذکر این لپ تاپ خواهند بود.

در نهایت باید گفت از آن جایی که لپ تاپ retro ThinkPad محصولی بسیار ویژه است که در تعداد محدود تولید می شود، قیمت آن نیز بسیار گران است و برای تهیه آن باید ۱۸۹۹ دلار هزینه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید