پایان عمر Windows phone های شرکت HP - تکفارس 
پایان عمر Windows phone های شرکت HP - تکفارس 

پایان عمر Windows phone های شرکت HP

رضا دشتی نژاد
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - 18:53
پایان عمر Windows phone های شرکت HP - تکفارس 

شرکت HP به دلیل آن که مایکروسافت دیگر قصد رقابت با دو شرکت گوگل و اپل در بازارهای تلفن همراه را ندارد، به برنامه های خود مبنی بر تولید گوشی های Windows phone پایان خواهد داد. نیک لازادیس رئیس منطقه EMEA شرکت HP ضمن تأیید این خبر در مصاحبه با خبرگزاری The Register عنوان کرد: « به دلیل آن که شرکت مایکروسافت استراتژی خود در خصوص تلفن های همراه را تغییر داده است و گوشی های Windows phone اکنون دیگر در اولویت این شرکت قرار ندارند، ادامه این برنامه منطقی نبود ».

شرکت HP سال گذشته محصولی مفهومی به نام Elite x3 را معرفی کرد که می توانست به تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه شخصی دسکتاپ تبدیل شود و کاربران می توانستند توسط dock های مختلف این محصول را در حالت های متفاوتی استفاده کنند. Elite x3 مخصوص کارمندانی طراحی شده بود که هم زمان به تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه دسکتاپ خود نیاز داشتند و البته به راحتی می توانستند آن را حمل نمایند. آقای لازاردیس در خصوص این پروژه افزود: « شرکت HP قصد داشت چندین عضو دیگر از خانواده Elite را به بازار عرضه کند، اما حال با تغییر شرایط متأسفانه باید اعلام کنیم پشتیبانی از Elite x3 نیز تنها تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت و پس از آن عمر این محصول به پایان می رسد ».

البته شرکت HP هیچ اشاره ای به پایان عمر تلفن های همراه Windows phone این شرکت نکرده است و تصمیم گیری در این خصوص را به بعد از مشاوره با شرکت مایکروسافت و اطلاع از برنامه های آتی این شرکت در خصوص حضور در بازار گوشی های هوشمند، موکول کرده است. با این حال با توجه به شرایط موجود احتمال ادامه تولید این محصولات بسیار اندک است، چرا که تولید Elite x3 نیز بسیار محدود شده است و در آینده نزدیک نیز با اتمام موجودی ها، هیچ فروشگاهی دیگر آن را ارائه نخواهد کرد.

هر چند پایان عمر Elite x3 به معنای پایان عمر محصولات Windows phone نیست، اما این روند را تسریع خواهد کرد. کارشناسان بر این باورند با وجود تمام سرمایه گذاری های مایکروسافت در بازار گوشی های هوشمند و ارائه سیستم عامل ویندوز ۱۰، کاربران همچنان بیشتر به استفاده از گوشی های اندرویدی و iOS گرایش دارند و ایده یک سیستم عامل یکپارچه که بر روی رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه و کنسول های بازی نصب شود، حداقل در بخش گوشی های هوشمند نتیجه بخش نبوده است و اقدام اخیر شرکت HP نیز مهر تأییدی بر این موضوع است.

شرکت مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ پرچم داری را از خانواده Lumia معرفی نکرده است و این به معنای پایان عمر گوشی های بالارده ویندوزی، حداقل تا زمانی که شرکت مایکروسافت دوباره برای ورود به بازار تلفن های همراه تلاش نکند، خواهد بود.

در نهایت باید گفت شرکت HP عنوان کرده است، برنامه های خاص خود را به منظور حضور در بازار تجهیزات همراه دنبال خواهد کرد و با توجه به اقدام اخیر این شرکت می توان اطمینان داشت محصولات آینده این شرکت به سیستم عامل ویندوز مجهز نخواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.