فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 
فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند

رضا دشتی نژاد
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 10:24
فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

هم اکنون بیش از صدها پروژه مختلف در فضای مجازی وجود دارند که بودجه آن ها توسط برنامه های crowdfunding و منابع مالی مردمی تأمین می شود. نوآوری های فناورانه ای که ای پروژه های Kickstarter و Indiegogo دنبال می کنند، بسیار جذاب هستند. با این حال حتی برخی از بهترین برنامه ها نیز با شکست روبرو می شوند چرا که مدیریت پروژه هایی که بر مبنای منابع مالی مردمی ایجاد می شوند، بسیار پیچیده و دشوار است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر برخی از پروژه های بسیار جذاب crowdfunding که می توانند در صورت فراهم شدن شرایط مناسب به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنند.

Anthouse Pet Companion Robot

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

بر اساس پژوهش های صورت گرفته اخیر بر روی خانواده های آمریکایی به نظر می رسد رفته رفته گرایش خانواده ها به مراقبت از حیوانات خانگی افزایش پیدا کرده است و هزینه مراقبت از حیوانات نیز روز به روز در حال افزایش است. با این حال گردش مالی سالانه بازار حیوانات خانگی از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۱۶ دائماً رو به افزایش بوده است، تا جایی که این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶۳ میلیارد دلار رسیده است.

این گردش مالی بسیار بزرگ، توجه شرکت های دنیای فناوری را نیز به سوی خود جلب کرده است و این شرکت ها با طراحی ربات هایی مشابه حیوانات خانگی قصد دارند، به این بازار پر درآمد نفوذ کنند. ربات Anthouse Pet Companion یکی از همین محصولات است که آینده درخشانی پیش روی آن متصور می شود. این ربات به گوشی های هوشمند متصل می شود و کاربر می تواند تمام خصوصیات آن را مدیریت کند که شامل فعالیت های روزانه و حداکثر سرعت آن می شود.

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

علاوه بر آن ربات Anthouse Pet Companion به دوربین مجهز شده است و می توانید توسط آن لحظات خاص خود را ثبت کنید. بلندگوی داخلی این ربات نیز بسیار کارآمد است و صداهای جذاب و سرگرم کننده ای را پخش می کند. از سوی دیگر به همراه این ربات خانگی، یک توپ تنیس نیز ارائه شده است که می توانید توسط آن با ربات خود بازی کنید. در نهایت باید دید بازار حیوانات خانگی چه واکنشی به این ربات خانگی خواهد داشت.

ShredMate

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

در حالی که تجهیزات پوشیدنی هوشمند زیادی به منظور رهگیری فعالیت های ورزشی انسان ها طراحی شده است، اما بیشتر این محصولات تنها محدود به ورزش های دویدن و شنا کردن می شوند و به هنگام دوچرخه سواری کارایی زیادی ندارند. حال شرکت ShredMate محصولی طراحی کرده است که این مشکل را برطرف می کند و هدف آن جذب دوچرخه سواران حرفه ای است.

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

این محصول که بر روی دوچرخه نصب می شود، از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می شود و تمام داده های مورد نیاز دوچرخه سواران را برای آن ها جمع آوری می کند. ShredMate علاوه بر سرعت و میزان مسافت طی شده می تواند نیروی گرانش حاصل از پیچ ها و پرش ها را نیز محاسبه کند. نرم افزار این محصول نیز می تواند مسیر حرکت را بر روی نقشه نشان دهد و علاوه بر آن سرعت شما را در طول مسیر مدیریت خواهد کرد.

ShredMate یک شبکه اجتماعی را نیز طراحی کرده است که طی آن کاربران این محصول می توانند رکوردها و دست آوردهای خود را به یکدیگر نشان دهند. بنابراین کاربران به دوچرخه سواری بیشتر تشویق خواهند شد.

Travelmate: A Fully Autonomous Suitcase and Robot

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

با گسترش روز افزون اقدامات پیشگیرانه امنیتی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار، بسیاری از مردم به دلیل اتلاف وقت و خستگی بیش از حد از این شیوه های حمل و نقل استفاده نمی کنند. از این رو شرکت های فناورانه محصولاتی ارائه کرده اند که می تواند اندکی از خستگی شما را کاهش دهد.

چمدان هوشمند شرکت Travelmate به گوشی های هوشمند متصل می شود و توانایی حرکت به صورت افقی و عمودی را دارد و حداکثر سرعت این چمدان خودران ۷ مایل در ساعت عنوان شده است. علاوه بر آن این چمدان به خوبی می تواند با شناسایی موانع پیش رو مسیر خود را تغییر دهد.

چمدان هوشمند autonomous Travelmate از یادگیری ماشین بهره می برد و باتری به کار رفته در آن نیز به سادگی توسط برق های عادی قابل شارژ است. مدت زمان شارژدهی این باتری ۴ ساعت عنوان شده است و به وسیله LED های به کار رفته در بدنه می توانید از میزان شارژ باقی مانده اطلاع پیدا کنید. این LED علاوه بر اطلاع رسانی، ظاهر بسیار جذابی را به این چمدان بخشیده اند. از سوی دیگر صفحه نمایش به کار رفته در این چمدان وزن بار حمل شده توسط آن را نمایش می دهد و مسافران را از اضافه بار احتمالی با خبر می کند.

CrossHelmet Smart Motorcycle Helmet

فناوری های جذابی که هنوز به بازار عرضه نشده اند - تکفارس 

کلاه موتورسواری هوشمند CrossHelmet با استفاده از دوربین های به کار رفته بر روی آن، زاویه دید ۳۶۰ درجه را فراهم می کند. علاوه بر آن این کلاه با مشخص کردن پیچ های خطرناک، موتور سوار را از موانع پیش رو آگاه می کند.

صفحه نمایش این کلاه اطلاعات ارزشمندی همچون شرایط آب و هوا، قطب نما و همچنین مسیریابی مطمئن را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. کلاه CrossHelmet همچنین به وسیله فناوری CrossSound آلودگی های صوتی موتورسواری، مانند صدای باد و صدای موتور را کاهش می دهد.

این کلاه به سادگی به گوشی هوشمند متصل می شود و توسط آن می توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، یا به کمک بلندگو و میکروفون داخلی کلاه به تماس های صوتی پاسخ دهید. علاوه بر آن این کلاه به چراغ های LED مجهز شده است که به شناسایی موتورسوار در شب و محیط های تاریک کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.