مقابله با بیماری دیابت با سیستم FreeStyle Libre Flash - تکفارس 
مقابله با بیماری دیابت با سیستم FreeStyle Libre Flash - تکفارس 

مقابله با بیماری دیابت با سیستم FreeStyle Libre Flash

رضا دشتی نژاد
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 18:34
مقابله با بیماری دیابت با سیستم FreeStyle Libre Flash - تکفارس 

سازمان غذا و داروی آمریکا، مدتی پیش مجوز استفاده از سیستم نظارت بر قند خون را تأیید کرده است. این سیستم جدید به منظور سنجش میزان گلوکز موجود در بدن نیازی به نمونه خون ندارد. حسگر سیستم FreeStyle Libre Flash Glucose Monitoring در زیر پوست قرار می گیرد و سطح قند خون بدن را مورد آزمایش قرار می دهد.

سیستم های بررسی قند خون موجود در بازار برای آزمایش به نمونه خون بیمار نیاز دارند، که ممکن است به مرور زمان برای بیمار خسته کننده باشد. از این رو سازمان غذا و دارو آمریکا به دلیل راحتی بیشتر بیماران دیابتی سیستم جدید را معرفی کرده است، که نیازی به آسیب زدن به دست بیمار ندارد.

گفتنی است سیستم FreeStyle Libre Flash Glucose Monitoring توسط شرکت Abbott Diabetes Care Inc طراحی شده است و به کمک حسگرهای زیر پوستی می تواند به صورت پیوسته سطح قند خون بدن را ارزیابی کند و این حسگرها اطلاعات قند خون بیمار را به mobile reader ارسال می کنند.

البته استفاده از این سیستم جدید محدودیت هایی دارد که مهم ترین آن سن بیماران است و افراد کم تر از ۱۸ سال نمی توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر آن این حسگرها تنها به مدت ۱۰ روز در بدن باقی می مانند و فرآیند آماده سازی آن ها نیز ۱۲ ساعت به طول می انجامد. علاوه بر آن با وجود آن که این سیستم می تواند به صورت پیوسته قند خون را بررسی کند، اما فاقد سیستم هشدار است و نمی تواند در صورت نزدیک شدن به شرایط خطرناک، بیمار را از شرایط آگاه سازد.

دونالد سنت پیر، مدیر بخش آزمون محصولات جدید، سازمان غذا و داروی آمریکا در خصوص این سیستم جدید اذعان کرد: «سازمان غذا و دارو همواره به فناوری های جدید علاقه داشته است. به خصوص زمانی که این فناوری ها با هدف کمک به بیماران خاص مانند دیابت طراحی شده باشد و استفاده از ان ها بتواند شرایط بحرانی را مدیریت کند. این سیستم به بیماران دیابتی اجازه می دهد، فرآیند آزمایش خون که ممکن است همراه با درد باشد را حذف کنند و از سوی دیگر می توانند به صورت پیوسته از شرایط قند خون خود آگاه شوند.

بر اساس گزارش هایی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتشر شده است هم اکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا به بیماری دیابت دچار هستند و از هر چهار نفر، یک نفر از بیماری خود آگاهی ندارد. اگرچه هنوز هیچ روش درمان قطعی برای این بیماری یافت نشده است، اما تلاش ها برای یافتن راه حل قطعی برای آن ادامه دارد که از میان آن ها می توان به startup فناورانه Vitra که از راه رژیم غذایی شخصی قصد درمان این بیماری را دارد و همچنین استفاده از سلول های بنیادی اشاره کرد.

بدون توجه به آن که در نهایت کدام روش ممکن است با موفقیت همراه شود، بیماری دیابت برای زندگی افراد بسیار خطرناک است و این بیماری هفتمین دلیل عمده مرگ و میر در کشور آمریکا به شمار می رود. از این رو استفاده از سیستم FreeStyle Libre Flash و نظارت پیوسته بر روی این بیماری می تواند، شمار قربانیان را به نحو بسیار چشمگیری کاهش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.