ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 
ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 

ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO

امیر مدوی
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 00:04
ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 

گوشی Asus ZenFone 4 Selfie Pro دارای صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی (۱۳,۹۷ سانتی متری) و سیستم عامل آندروید نسخه ۷,۰ (نوقا) است. این دستگاه پردازنده هشت هسته ای و دو گیگاهرتزی Cortex A53 با یک رم ۴ گیگابایتی را به همراه دارد. توان باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت و دوربین پشتی گوشی ۱۶ مگاپیکسل بوده و دوربین جلوی آن دارای سنسور Exmor RS است.

نظر منتقدان: ایسوس زن فون ۴ سلفی پرو: دوربین سلفی عالی می باشد، ولی قیمت نه

اگر بخواهیم به روندی در گوشی های هوشمند اشاره کنیم که به شدت رو به رشد می باشد و شکلی نزولی به خود نمی گیرد، سلفی ها می باشند. اصطلاح ‘سلفی’ چند سال قبل وارد فرهنگ لغت و خیلی مصطلح شد. شبکه های اجتماعی آن را همه گیر کرده و اکنون سلفی ها در همه گروه های سنی دیده می شوند.

سازنده های گوشی های هوشمند ابتدا روی افزایش تعداد پیکسل ها تمرکز داشتند، ولی سلفی ها آن استراتژی را شدیدا تغییر دادند. اسمارتفون های سلفی اکنون سطح چالش ها را با دوربین های سلفی دو گانه بالا برده اند؛ و ایسوس آخرین ورودی به این بخش می باشد. ایسوس سه اسمارتفون سلفی با سری زنفون خود ارائه کرده که نشان دهنده مصمم بودن این شرکت در وارد شدن به این روند است. ما گران ترین گوشی از این سری (زنفون ۴ سلفی پرو) که اولین گوشی دارای دوربین سلفی دوگانه می باشد را برای مدت زمانی تست کردیم و در ادامه تجربه استفاده مان از آن را در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

برای شروع، می توان به این نکته اشاره کرد که ایسوس زنفون ۴ سلفی دارای ظاهری قابل توجه می باشد. این گوشی هوشمند کمی براق است و برای افراد با سلیقه طراحی شده، این گوشی از بدنه آلیاژی فلزی ساخته و توسط الماس بریده شده است. زنفون ۴ دارای پنل پشتی هموار و مات بوده و دارای خط های آنتن در بالا و پایینش است. همچنین این دستگاه صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی را شامل می شود که محل قرار گرفتن دوربین دوگانه سلفی، فلش نرم ال ای دی و سه دکمه خازنی است. سنسور شناسایی اثر انگشت آن که شبیه به شکل یک قرص است نیز در وسط و پایین صفحه نمایش گوشی قرار گرفته که به عنوان دکمه home نیز کاربرد دارد. محل قرار گیری دکمه های ولوم و پاور در سمت راست و سیم کارت در سمت چپ است. پایین این گوشی هوشمند حاوی پورت USB Type C، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و بلند گو، و پشت این گوشی دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به همراه فلش ال ای دی و مارک ایسوس است. طراحی ایسوس زنفون ۴ سلفی پرو ما را تا حدی شگفت زده کرد. با وجود صفحه نمایش بزرگ، گوشی بسیار سبک بوده و به راحتی می توان با یک دست با آن کار کرد.

ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 

ایسوس زنفون ۴ سلفی پرو دارای صفحه نمایشی ۵,۵ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ می باشد و صفحه نمایش گلس منحنی ۲,۵D آن همراه پوشش گلس Corning Gorilla برای حفاظت از آن در برابر خراش و خط افتادن است. صفحه نمایش این گوشی نمایش رنگ هایی واضح همراه با دید خوب در زیر نور مستقیم خورشید ارائه می کند. ‘screen colour mode’ موجود در این دستگاه به کاربران اجازه شخصی سازی صفحه نمایش را بر اساس نیازشان می دهد. کاربران می توانند دمای رنگشان را نیز تنظیم کنند، فیلتر نور آبی را تنظیم کرده و آن را مطابق با سلیقه و ترجیحشان شخصی سازی کنند.

کارایی و دوربین

ایسوس زنفون ۴ سلفی از پردازنده Qualcomm دو گیگا هرتزی هشت هسته ای Snapdragon بهره می برد که با یک رم ۴ گیگا ایتی همراه شده. این دستگاه دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده که به لطف وجود درگاه کارت حافظه، از ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز پشتیبانی می کند. در زمان استفاده از این گوشی، به هیچ مشکل عملکردی برنخوردیم. Multitasking در این گوشی خیلی روان بود و توانست چند برنامه ویرایش سنگین را بدون هیچ زحمتی هم زمان باز کند. در زمینه بازی نیز این گوشی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و ما توانستیم بازی های سنگین و گرافیکی را بدون هیچ کندی قابل ملاحظه ای اجرا کنیم. همچنین در این مدت، این دستگاه بیش از حد داغ نشد و در کل در این بخش عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.

این گوشی ایسوس ویژگی دو سیم کارت هیبریدی را شامل می شود. امکانی که در واقع به وسیله آن می توان هم زمان یا از دو سیم کارت، یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه استفاده کرد. در طول تست، به هیچ مشکلی در زمینه تماس گوشی و حتی دریافت سیگنال آن نیز برنخوردیم.

ما تست های Antutu و GeekBench 4 را بر روی این دستگاه انجام دادیم که بر اساس معیار Antutu این گوشی امتیاز ۶۶۰۵۷ را کسب کرد و امتیاز های تک-هسته ای و چند-هسته ای آن در GeekBench 4 به ترتیب ۸۸۱ و ۴۲۹۰ شدند.

این دستگاه از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت با قابلیت شارژ سریع بهره می برد. پشتیبانی باتری فوق العاده است، به طوری که به راحتی به رغم استفاده سنگین از گوشی، یک روز دوام آورد. درباره کیفیت صدا می توان این موضوع را مطرح کرد که ایسوس بلندگو های پنج آهنربائه را در آن جا داده است که در کنار آن ها آمپلی فایر NXP Smart تعبیه شده و تجربه ای غنی و با کیفیتی را در ولوم های بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 

ایسوس زنفون ۴ سلفی پرو آندروید ۷,۱,۱ (نوقا) را همراه با رابط کاربری Zen 4.0 دارا می باشد. این بار این کمپانی تمام نرم افزار های غیر ضروری را حذف کرده و این رابط کاربری را ساده تر و سریع تر کرده است. Zen UI در نسخه جدید از امکانات مختلفی برخوردار شده؛ مانند تگ خودکار عکس ها در گالری، قابلیت Safegaurd که ارتباطی را در مواقع اضطراری به صورت خودکار برقرار می کند، Page Maker که به شما کمک کرده وب پیج های مختلف را بوکمارک کنید و خیلی موارد دیگر. این گوشی هوشمند همچنین از کشو برنامه ها (app drawer) بهره می برد که به شما اجازه می دهد همه برنامه هایتان را در یک جا نگه داشته و از به هم ریختن صفحه هوم گوشی جلوگیری کنید.

ASUS ZENFONE 4 SELFIE PRO - تکفارس 

دوربین این گوشی، همانطور که از نام آن پیدا می باشد، نکته منحصر به فرد آن در فروشش است، که دوربین بیست و چهار مگاپیکسلی با پیکسل های دوگانه و فلش ال ای دی ملایم، و دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی و فلشی ال ای دی را همراه دارد. دوربین اصلی سلفی آن دارای سنسور تصویر پیکسل دو گانه IMX362 سونی همراه با تکنولوژی دوربین داری پیکسل های دو گانه ایسوس است. دوربین جلوی ۲۴ مگاپیکسلی آن دیافراگم F1.8 دارد که با تکنولوژی SuperPixel ایسوس ترکیب شده که در نور کم سلفی های خوبی را به ارمغان می آورد. دیگر لنز دوربین که لنز دارای زاویه ۱۲۰ درجه می باشد، در گرفتن سلفی های عریض کمک بزرگی می کند. جدا از عکس ها، دوربین سلفی دو گانه همچنین توانایی ضبط ویدئوی سلفی با کیفیت ۴K را شامل می شود. ویدئو های سلفی که ما فیلم برداری کردیم فوق العاده بودند و ویژگی beatification آن ها را به خوبی بهبود می بخشد. این دوربین جلوی دو گانه همینطور به کاربران اجازه گرفتن سلفی با افکت bokeh را می دهد؛ به این معنی که اکنون می توانید پس زمینه عکستان را تار کرده و سلفی مورد علاقه تان را بگیرید. همچنین ایسوس برنامه ای بسیار خوب برای سلفی روی این گوشی نصب کرده که به کاربران این امکان را می دهد که عکس های گرفته شده شان را ویرایش و زیباتر کنند. این دوربین جلو همینطور دارای حالت portrait می باشد که برای گرفتن سلفی هایی بهتر در آن قرار داده شده است.

درباره دوربین پشت می توان گفت که در Asus Zenfone 4 Selfie Pro دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن در کنار فلش ال ای دی، تصاویر گرفته شده را با جزئیات فراوان ثبت کرده و کیفیتی بسیار بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد. بازسازی رنگ ها نیز به خوبی صورت گرفته و عکس های گرفته شده در روشنایی روز در بهترین حالت خود بودند، هر چند، تصاویر گرفته شده در فضای بسته کمی دارای نویز بودند.

قضاوت پایانی

قیمت ایسوس زنفون ۴ سلفی پرو ۲۳,۹۹۹ روپیه بوده و اختصاصا برای دوست داران سلفی طراحی شده و نکته منحصر به فرد فروش این گوشی هوشمند دوربین دوگانه سلفی آن می باشد. به غیر از این مورد بقیه مشخصات آن مشابه هر گوشی مناسب با بودجه های بالای موجود در بازار است. علی رغم عملکرد و ظاهر قابل توجه، قیمت این گوشی عامل بازدارنده ای بزرگ در خرید آن می باشد. اگر دنبال گوشی هوشمند مخصوص سلفی می گردید، گزینه های جایگزینی مانند +Vivo V7 وجود دارد که قیمتش ۲۱,۹۹۹ روپیه است. Asus Zenfone 4 Selfie چیزی را که وعده داده در اختیار خریداران قرار می دهد، ولی تقریبا ارزش قیمتش را ندارد.

در ادامه جدول مشخصات مختلف این گوشی را مشاهده می کنید:

خلاصهپردازنده: هشت هسته ای

صفحه نمایش: ۵٫۵ اینچ (۱۳,۹۷ سانتی متر)

حافظه: ۶۴ گیگا بایت

دوربین: ۱۶ مگاپیکسل

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت

رم:‌ ۴ گیگا بایت

امکانات ویژهمحل قرارگیری سنسور اثر انگشت: جلو

سایر سنسور ها: سنسور نور، سنسور مجاورت، شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ

سنوسور اثر انگشت:‌ دارد

 مشخصات عمومی شارژ سریع: دارد

سیستم عامل: آندروید نسخه ۷٫۰ (نوقا)

درگاه های سیم کارت: دو سیم کارته، GSM + GSM

مدل: ZenFone 4 Selfie Pro

رابط کاربری شخصی سازی شده: Zen UI 4.0

برند: ایسوس

سایز سیم کارت: سیم کارت اول -> نانو، سیم کارت دوم -> نانو (هیبریدی)

شبکه: ۲G -> دارد، ۳G -> دارد، ۴G -> دارد

سنسور اثر انگشت: دارد

 امکانات چند رسانه ای بلندگو: دارد

رادیو fm: دارد

جک هندزفری: ۳٫۵ میلی متری

 امکانات پردازشی چیپست: Qualcomm Snapdragon 625 MSM8953

گرافیک: Adreno 506

پردازشگر: هشت هسته ای، ۲ گیگا هرتز، Cortex A53

معماری: ۶۴ بیت

رم: ۴ گیگا بایت

 طراحی ضخامت: ۶٫۸ میلی متر

عرض: ۷۴٫۸ میلی متر

وزن: ۱۴۷ گرم

طول:‌۱۵۴ میلی متر

رنگ ها: قرمز، طلایی، مشکی

 صفحه نمایش نوع صفحه نمایش: AMOLED

نسبت صفحه به بدنه: ۷۲٫۲۳ درصد

تراکم پیکسل ها: ۴۰۱ ppi

محافظ صفحه نمایش: Corning Gorilla Glass

سایز صفحه نمایش: ۵٫۵ اینچ (۱۳٫۹۷ سانتی متر)

رزولوشن صفحه نمایش: فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل)

صفحه لمسی: دارد (از نوع خازنی و با پشتیبانی از مالتی تاچ)

 حافظهحافضه داخلی: ۶۴ گیگا بایت

حافظه قابل ارتقاء: دارد (تا ۲ ترا بایت)

 دوربین تنظیمات: جبران نوردهی، کنترل ISO

دیافراگم: F1.8

امکانات دوربین: زوم دیجیتالی، فلش خودکار، سیستم شنسایی چهره، لمس صفحه نمایش برای فوکوس

رزولوشن عکس: ۴۶۱۶ در ۳۴۶۴ پیکسل

سنسور: Exmor RS

فوکوس خودکار: دارد (با قابلیت تشخیص فاز)

حالت های عکس برداری: عکس برداری های مداوم و پشت سر هم

محدوده دینامیک (نسبت نور به تاریکی در عکس) وسیع برای عکس (HDR)

رزولوشن: ۲۴ مگاپیکسل + دوربین های دو گانه جلوی ۵ مگاپیکسلی

تثبیت کننده تصویر optical: ندارد

فلش: دارد (فلش نور نرم)

ضبط ویدئو:‌ ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با ۳۰ فریم بر ثانیه

 باتری قابل تعویض توسط کاربر: خیر

شارژ سریع: دارد (از نوع Fast)

نوع:  Li-ion

ظرفیت: ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت

 اتصال به شبکه وای فای: دارد (Wi-Fi 802.11, b/g/n)

امکانات وای فای: Wi-Fi Direct، هات اسپات موبایل

بلوتوث: دارد (نسخه ۴٫۲)

VoLTE: دارد

اتصال از طریق یو اس بی: میکرو یو اس بی ۲٫۰

nfc: ندارد

پشتیبانی از شبکه: ۴G، ۳G، ۲G

جی پی اس: دارد (A-GPS، Glonass)

سایز سیم کارت: سیم کارت اول -> نانو، سیم کارت دوم -> نانو (هیبریدی)

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.