برنامه مایکروسافت برای ورود به دنیای واقعیت ترکیبی - تکفارس 
برنامه مایکروسافت برای ورود به دنیای واقعیت ترکیبی - تکفارس 

برنامه مایکروسافت برای ورود به دنیای واقعیت ترکیبی

رضا دشتی نژاد
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 12:31
برنامه مایکروسافت برای ورود به دنیای واقعیت ترکیبی - تکفارس 

شرکت مایکروسافت با انتشار یک آگهی از توسعه دهندگان درخواست کرده بود یک نرم افزار اسکن سه بعدی و فناوری واقعیت افزوده را برای تلفن های همراه طراحی کنند. با این حال در این آگهی نامی از پلتفرم این نرم افزارها به چشم نمی خورد و این شرکت مشخص نکرده بود برنامه های خود را بر مبنای چه سیستم عاملی دنبال می کند. با این حال به نظر می رسد این شرکت با انتشار یک فیلم تبلیغاتی در ماه می گذشته، به نوعی پاسخ این سؤال را داده بود. در این فیلم تبلیغاتی شرکت مایکروسافت از نسخه پیش نمایش نرم افزار View 3D استفاده می کند، که حال به نظر می رسد به عنوان پلتفرم مایکروسافت در ترکیب فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موسوم به واقعیت ترکیبی شناخته خواهد شد.

به صورت مشخص در زمان ۱:۳۳ این فیلم تبلیغاتی، می توان یک تلفن همراه سامسونگ را مشاهده کرد که این نرم افزار را اجرا می کند. بنابراین می توان اطمینان داشت شرکت مایکروسافت سیستم عامل اندروید را به عنوان پلتفرم مقصد نرم افزارهای خود در نظر دارد. این شرکت مدتی پیش توانست به سودی ۸٫۸ میلیارد دلاری از تلفن های همراه اندرویدی دست پیدا کند، بنابراین به نظر می رسد، سیستم عامل منبع باز اندروید گوگل تمام توجه شرکت مایکروسافت را به سوی خود جلب کرده است. البته این امر به معنای آن نیست که کاربران iOS از محصولات این شرکت بی نصیب بمانند، با این حال به نظر می رسد کاربران اندروید زودتر امکان تجربه نرم افزار مایکروسافت را خواهند داشت. نکته حائز اهمیت در این خصوص عدم توجه به سیستم عامل ویندوز ۱۰ است چرا که شرکت مایکروسافت تصور می کند، توجه بیش از حد بر روی این سیستم عامل صرفاً اتلاف وقت و منابع خواهد بود و ویندوز در آینده دنیای تلفن های همراه سهمی نخواهد داشت.

در ادامه آگهی استخدام شرکت مایکروسافت را مرور خواهیم کرد:

« به عنوان مدیر ارشد بخش مهندسی توسعه نرم افزار، شما چندین تیم مهندسی را رهبری خواهید کرد. برخی از تیم ها در بخش رایانه، برخی دیگر در بخش توسعه نرم افزار و تجربه کاربران فعالیت خواهند کرد. شما از ارتباط بسیار نزدیکی با برخی رهبران نخبه خواهید داشت و در یک تیم به توسعه نرم افزارهایی می پردازید که فناوری های جدید را به چالش خواهند کشید. شما طراحی و مدیریت ویژگی های جدید را رهبری خواهید کرد و در برابر ارائه به موقع نرم افزارها و کیفیت نهایی آن ها مسؤلیت خواهید داشت. شما مسیر توسعه نرم افزار و بخش های فنی آن را ترسیم خواهید کرد و به عنوان مربی جامع فنی به بازخورد ها توجه می کنید و آن ها را ارائه خواهید کرد ».

انتظار می رود نسخه نهایی این نرم افزار امکان اسکن سه بعدی و نمایش اشیاء سه بعدی را فراهم کند. در فیلم تبلیغاتی مایکروسافت، یک فیلم سه بعدی ( دایناسور T-Rex  ) توسط رایانه ایجاد شد، سپس از طریق یک تلفن همراه اندرویدی به صورت واقعیت افزوده به نمایش گذاشته شد. با وجود آن که تاریخ عرضه نسخه نهایی این نرم افزار همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما انتظار می رود در ۱۷ اکتبر و همزمان با ارائه به روز رسانی Fall Creators Update ویندوز ۱۰ و هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت اطلاعات بیشتری از این نرم افزار در دسترس قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید