توجه بیشتر سازندگان تلفن همراه به فناوری تشخیص چهره - تکفارس 
توجه بیشتر سازندگان تلفن همراه به فناوری تشخیص چهره - تکفارس 

توجه بیشتر سازندگان تلفن همراه به فناوری تشخیص چهره

رضا دشتی نژاد
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 16:08
توجه بیشتر سازندگان تلفن همراه به فناوری تشخیص چهره - تکفارس 

مینگ چی کو، تحلیلگر مؤسسه امنیتی KGI یکی از برترین متخصصان دنیای فناوری به شمار می رود و نظرات وی توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب می کند. وی در تازه ترین اظهار نظر خود عنوان کرد پس از معرفی تلفن همراه iPhone X نوسط اپل، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند اندرویدی به استفاده از فناوری تشخیص چهره علاقمند شده اند و دیگر قصد ندارند برنامه های خود را مبنی بر ارائه حسگر اثر انگشت در زیر شیشه ادامه دهند. این شرکت ها از هم اکنون در تلاش برای طراحی دوربین های TrueDepth مخصوص به خود هستند و قصد دارند فناوری اسکن سه بعدی را برای پرچم داران آینده خود فراهم کنند.

نکته جالب توجه در این خصوص آن است که هر دو شرکت سامسونگ و اپل به منظور ارائه صفحه نمایش های Infinity Display خود در تلاش بودند حسگر اثر انگشت را در زیر شیشه صفحه نمایش قرار دهند. با این حال تلاش های آن ها به سرانجام نرسید و شرکت سامسونگ حسگر اثر انگشت تلفن های همراه Galaxy S8، Galaxy S8+ و Galaxy Note 8 را در به پشت دستگاه در کنار دوربین منتقل کرده است و شرکت اپل نیز به صورت کلی این ویژگی را در تلفن همراه iPhone X حذف کرده است. با این حال این دو شرکت شیوه های تشخیص هویت جدید و متفاوتی را در پرچم داران جدید خود به کار برده اند. سامسونگ به حسگر تشخیص چشم Iris Scanner و شرکت اپل نیز به فناوری تشخیص چهره Face ID روی آوردند. حال به نظر می رسد فناوری شرکت اپل موفق تر از فناوری سامسونگ عمل کرده است و توانسته توجه سایر سازندگان گوشی های هوشمند را به سوی خود جلب نماید.

آقای کو دوربین TrueDepth و فناوری اسکن سه بعدی اپل را خدمتی انقلابی می داند و باز کردن قفل تلفن همراه توسط چهره کاربران را بسیار جذاب تر از حسگر اثر انگشت می داند.

البته وی همچنان اعتقاد دارد شرکت سامسونگ سرانجام به هدف خود در تلفن همراه Galaxy Note 9 خواهد رسید و آن گوشی هوشمند به حسگر اثر انگشت در زیر شیشه صفحه نمایش مجهز خواهد بود. با این حال به نظر می رسد شرکت های تولید کننده تلفن همراه اندرویدی از تأمین کنندگان قطعات سخت افزاری خود خواسته اند فناوری مشابه Face ID گوشی هوشمند iPhone X را برای آن ها آماده سازند. علاوه بر آن از آن جایی که به کارگیری این فناوری ارزان تر از حسگر اثر انگشت برای تولیدکنندگان تلفن همراه است، سود خالص این شرکت ها را نیز افزایش می دهد. آقای کو اذعان کرد، فعلاً جذاب ترین فناوری تشخیص چهره بازار توسط شرکت های Qualcomm-Himax ارائه شده است که مدت زمان زیادی از معرفی آن سپری شده است و تاکنون آزمون های عملی زیادی را پشت سر گذاشته است.

او در ادامه افزود : « فناوری اسکن سه بعدی نه تنها به کاربران اجازه می دهد قفل گوشی خود را توسط چهره باز کنند، بلکه به آن ها امکان استفاده از نرم افزارهای بسیار جذابی همچون Animoji اپل را خواهد داد، علاوه بر آن این فناوری به عنوان پایه اصلی فناوری واقعیت افزوده به شمار می رود. از این رو شرکت های تولید کننده تلفن همراه قصد دارند بیشتر منابع خود را بر روی توسعه فناوری اسکن سه بعدی سرمایه گذاری کنند ».

وی در نهایت اذعان کرد، انتظار دارد در دو یا سه سال آینده تعداد گوشی های هوشمند اندرویدی مجهز به فناوری اسکن سه بعدی دو یا سه برابر تعداد گوشی های باشد که همچنان از فناوری حسگر اثر انگشت استفاده می کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.