معرفی خودروی سوپر اسپرت Boreas توسط شرکت DSD Design - تکفارس 
معرفی خودروی سوپر اسپرت Boreas توسط شرکت DSD Design - تکفارس 

معرفی خودروی سوپر اسپرت Boreas توسط شرکت DSD Design

رضا دشتی نژاد
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 18:21
معرفی خودروی سوپر اسپرت Boreas توسط شرکت DSD Design - تکفارس 

هنگامی که از خودروهای سوپر اسپرت سخن به میان می آید، تمام اذهان بلافاصله معطوف به کشورهای آلمان و ایتالیا می شود، چرا که شرکت های خودرو سازی که در این دو کشور قرار گرفته اند، اتومبیل هایی در طول تاریخ ارائه کرده اند که علاوه بر زیبایی ظاهری، عملکرد بسیار جذابی داشته است. حال شرکت اسپانیایی DSD Design قصد دارد با ارائه اتومبیل Boreas معادلات صنعت خودرو سازی را برهم زند و نشان دهد سایر کشورهای اروپایی نیز می تواند در طراحی خودروهای سوپر اسپرت خودی نشان دهند.

با وجود آن که نام این شرکت اتومبیل سازی در صنعت خودروسازی چندان شناخته شده نیست، اما محصول جدید این شرکت Boreas ( نام خدای زمستان در یونان باستان ) می تواند به رقیبی قدرتمند برای سایر محصولات بازار به شمار رود. این شرکت در مراسم معرفی خودروی خود اذعان کرد: « این خودرو شخصیتی با بال های سیاه از بادهای سرد شمالی است ».

با وجود آن که مشخصات کلی این خودرو همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما شرکت DSD Design به برخی ویژگی های آن اشاره کرده است. همانند خودروهای جدید شرکت های پورشه، فراری و مک لارن، این خودرو نیز به صورت هیبریدی طراحی شده است و علاوه بر موتور بنزینی به موتور الکتریکی نیز مجهز شده است. حداکثر سرعت آن ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۲٫۸ ثانیه عنوان شده است.

معرفی خودروی سوپر اسپرت Boreas توسط شرکت DSD Design - تکفارس 

شرکت DSD Design اذعان کرده است، موتور الکتریکی این خودرو به تنهایی می تواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. قدرت موتورها نیز از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته به چرخ ها منتقل می شود. علاوه بر آن گشتاور این خودرو نیز به صورت تطبیقی طراحی شده است و یک نرم افزار گشتاور میان چرخ های عقب که از موتور بنزینی استفاده می کنند و چرخ های جلو که به موتور الکتریکی مجهز شده اند را مدیریت خواهد کرد.

با وجود آن که اطلاعات کمی از طراحی آیرودینامیک و سیستم تعلیق آن در دسترس است، اما هر دو بخش توسط مهندسین داخلی شرکت DSD Design طراحی شده اند. فاصله دو محور ۲٫۷۴۲ میلیمتر عنوان شده است که مشابه نسل کنونی پورشه ۹۱۱ است، با این حال وزن و طول کلی این خودرو همچنان نامشخص است.

تنها ۱۲ عدد از خودروی Boreas ساخته خواهد شد، با این حال شرکت DSD Design عنوان کرده است، این خودرو به گونه ای طراحی شده است که فرمان می تواند در سمت چپ و راست خودرو قرار گیرد، بنابراین امکان عرضه آن به تمام کشورها وجود خواهد داشت.

در نهایت باید گفت اطلاعاتی از تاریخ عرضه و قیمت رسمی این خودرو در دست نیست، با این حال برای تجربه این خودرو باید پول زیادی را هزینه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.