نسل بعدی iPad Pro به فناوری Face ID مجهز خواهد شد - تکفارس 
نسل بعدی iPad Pro به فناوری Face ID مجهز خواهد شد - تکفارس 

نسل بعدی iPad Pro به فناوری Face ID مجهز خواهد شد

رضا دشتی نژاد
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 00:26
نسل بعدی iPad Pro به فناوری Face ID مجهز خواهد شد - تکفارس 

تلفن همراه iPhone X نخستین محصول شرکت اپل است که از دوربین TrueDepth و فناوری تشخیص چهره Face ID بهره می برد. با این حال به نظر می رسد، این شرکت در نظر دارد در محصولات آینده خود نیز از این فناوری استفاده کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مؤسسه امنیتی KGI در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری investors عنوان کرد، شرکت اپل نسل بعدی تبلت های iPad Pro را به دوربین TrueDepth و فناوری تشخیص چهره Face ID مجهز خواهد کرد و بر این اساس توان رقابتی تبلت رده بالای خود را افزایش خواهد داد. البته وی اذعان کرد انتظار ندارد دیگر تبلت های شرکت اپل در آینده نزدیک از این فناوری استفاده کنند، با این حال ارائه فناوری Face ID بر روی تمام تلفن ها همراه iPhone بعدی گزینه ای بسیار محتمل خواهد بود.

البته از آنجایی که نسل کنونی تبلت iPad Pro در ماه ژوئن گذشته معرفی شد، انتظار می رود نسل بعدی این محصول در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه شود.

همانطور که پیش از این در تک فارس نیز به آن اشاره کردیم، آقای کو اذعان کرد محصولات اندرویدی نیز در آینده نزدیک به فناوری های تشخیص چهره همانند Face ID مجهز خواهند شد و از این رو رفته رفته میزان استفاده از حسگر اثر انگشت کاهش خواهد یافت. یا این حال تلفن همراه Galaxy Note 9 نخستین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که به حسگر اثر انگشت در زیر شیشه صفحه نمایش مجهز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید