حسگر اثر انگشت Galaxy Note9 زیر نمایشگر خواهد بود! - تکفارس 
حسگر اثر انگشت Galaxy Note9 زیر نمایشگر خواهد بود! - تکفارس 

حسگر اثر انگشت Galaxy Note9 زیر نمایشگر خواهد بود!

علی اکبر اکبرزاده
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 23:06
حسگر اثر انگشت Galaxy Note9 زیر نمایشگر خواهد بود! - تکفارس 

Galaxy Note9 که سال بعد توسط سامسونگ تولید و به بازار عرضه خواهد شد؛ دارای ویژگی خاصی است. سال گذشته انتظار می‌رفت که این خصوصیت در نسخه قبلی این سری، یعنی Note 8 و یا iPhone X به کار برده شود؛ اما برخلاف تصورات فعالان زمینه تکنولوژی، این دو اسمارتفون از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خود استفاده نکردند.

به نظر می‌رسد قرار است یک سنسور اپتیکال در زیر نمایشگر Galaxy Note9 کار گذاشته شود و کافی است انگشتتان را در نقطه خاصی از اسمارتفون خود قرار دهید تا قفل صفحه نمایش آن برای شما باز شود!

هم سامسونگ و هم اپل در سال ۲۰۱۷ تلاش کردند تا چنین تکنولوژی را به محصولات خود اضافه کنند که هر دو نیز در این راه شکست خوردند و ما را با حسگر اثر انگشت پشت Note 8 و عدم وجود چنین حسگری در iPhone X تنها گذاشتند.

با وجود اینکه سامسونگ در سال جاری چنین کاری را انجام نداد؛ ولی در سال ۲۰۱۸ مجبور است انرژی بیشتری را صرف صفحه نمایش AMOLED خود بکند و این موضوع باعث کاهش طول عمر باتری نیز خواهد شد. به طور کل به نظر می‌رسد چنین کاری زود و غیر ضروری است و فقط باعث افزایش قیمت خواهد شد!

دو کمپانی BeyondEyes و Samsung LSI در حال حاضر برای تامین قطعات این اسمارتفون جدید سامسونگ اعلام آمادگی کرده‌اند و به زودی یکی از آن‌ها برنده این مزایده خواهد شد و قرارداد را به نام خود ثبت خواهد کرد و اگر هیچ‌کدام از این دو شرکت توسط سامسونگ انتخاب نشوند؛ احتمالا Egis، که هم اکنون سنسور‌های اثر انگشت سامسونگ را تامین‌ می‌کند، برای این کار آماده خواهد شد. اگر تامین‌کننده اصلی مشخص شود؛ خیلی راحت‌تر می‌توان وجود چنین حسگری را در Note 9 تایید کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید