پذیرش رسمی دانشگاه‌ها از بیتکوین برای پرداخت شهریه - تکفارس 
پذیرش رسمی دانشگاه‌ها از بیتکوین برای پرداخت شهریه - تکفارس 

پذیرش رسمی دانشگاه‌ها از بیتکوین برای پرداخت شهریه

امین داسنورد
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 22:58
پذیرش رسمی دانشگاه‌ها از بیتکوین برای پرداخت شهریه - تکفارس 

دانشگاه‌ها در حال پذیرش بیتکوین برای پرداخت شهریه هستند و دانشگاه هنر و علوم کاربردی Lucerne در کشور سوئیس جدیدترین آن‌ها است. هرچه باشد، این یکی دیگر از نشانه‌های این است که ارز مجازی(کریپتو کارنسی) ماندنی خواهد بود.

استفاده از بیتکوین برای پرداخت شهریه

از سیستم ارز مجاری بیتکوین برای خرید خانه استفاده شده است و کشورهایی نظیر ونزوئلا و ویتنام هم در حال پذیرش تمام و کامل این ارز هستند. حالا، دانشگاه‌های خاصی این روش پرداخت را برای پرداخت شهریه در کنار اجرای نکات‌ ایمنی پذیرا هستند.

دانشگاه هنر و علوم کاربردی Lucerne در کشور سوئیس تصمیمی را مبنی بر پذیرش پرداخت بیتکوین در این هفته اعلام نموده است و اظهار دارد که این نشانی بر توانایی‌اش است تا انتشار دانش را بر تکنولوژی‌های پیشتازی مانند blockchain در کنار خواسته‌اش برای کسب تجربه در جنبه‌های عملی این زمینه‌ی جدید داشته باشد. این دانشگاه رشته‌هایی را در مدیریت مالی، اقتصاد، موسیقی و سایر ارائه می کند.

دانشگاه Lucerne عهده‌دار تراکنش مالی بیتکوین نیست؛ در عوض تمام پرداخت‌های بیتکوین را به شرکت پردازشی Bitcoin Suisse AG واگذار می‌کند. این شرکت از یک سیستم بانکی مشابه با پرتال بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کند که دانشگاه را قادر می‌سازد تا ارز دیجیتالی را بدون نگه‌داری مالکیت آن قبول کند. پرداخت‌های بیتکوین هفته‌ای یک بار به فرانک سوییس تبدیل خواهند شد، یا اگر بیش از ۱۰۰۰۰ فرانک سوییس حاصل شود هر روز انجام می‌شود.

دانشگاه Lucerne اظهار دارد که شرکت Bitcoin Suisse AG ریسک هرگونه نوسانات ارزی و نرخ تبادل ارز را به دوش می‌کشد.

دانشجویانی که از بیتکوین برای پرداخت استفاده می‌کنند، تنها یک درصد در پرداخت شهریه ضرر می‌بینند در حالی که سایت Bitcoin.com اشاره کرده است که این ضرر بسیار کم‌تر از سیستم‌های پرداخت‌ سنتی است. دانشگاه Lucerne این انتظار را ندارد که دانشجویان زیادی از همان ابتدا با بیتکوین پرداخت کنند، اما باور دارد آن‌هایی که درباره‌ی این ارز شناخت دارند در میان اولین‌هایی خواهند بود که از این مزیت استفاده می‌کنند.

روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد به احتمال زیاد آن‌هایی از این موقعیت سود خواهند برد که با مفهوم خدمات مالی و blockchain آشنا هستند و یا علاقه‌مند به دنبال کردن، ادامه و فرصت‌های تحصیلی اجرایی در حیطه‌ی رشته‌ی خود هستند.

توسعه‌ی برنامه‌ی آموزشی

بنا به گفته‌ی سایت Bitcoin.com، دانشگاه Lucerne تنها دانشگاهی نیست که شروع به پذیرش بیتکوین نموده است. در دسامبر گذشته، دانشگاه بازرگانی ESMT در شهر برلین اولین دانشگاه آلمانی بود که از ارز مجازی برای پرداخت پشتیبانی می‌کرد و آن را توسعه‌یافته‌ترین پذیرش blockchain می‌خواند. حتی پیش از آن در سال ۲۰۱۳ دانشگاه Nicosia در کشور قبرس اعلام کرد که اولین دانشگاه در جهان است که از بیتکوین پشتیبانی می‌کند در حالی که دانشگاه King’s College اولین دانشگاه ایالات متحده‌ی آمریکا بود که این کار را در سال ۲۰۱۴ انجام داد. علی‌رغم تلاش‌های این دانشگاه‌ها، مردم زیادی با ارز مجاری و نحوه‌ی کارکرد آن آشنایی ندارند. به عنوان یک جامعه، راه زیادی را برای استفاده از آن‌ها در تراکنش‌های مالی خود داریم.

همان‌طور که بیتکوین و ارز مجازی محبوب‌تر و مورد قبول افراد بیش‌تری می‌شوند، انتظار داشته باشید که دانشگاه‌های سراسر دنیا در کنار قبول آن‌ها برای سیستم پرداخت، کلاس‌هایی را هم برای آشنایی آن‌ها با تکنولوژی blockchain دایر کنند. بنا به گزارشی از CoinTelegraph، صنعت مالی تقاضای گسترده‌ای برای مردمانی با پیش‌زمینه‌ی blockchain دارد اما تدارکات در حال حاضر فراهم نیست. خوشبختانه، دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و روسیه چنین کلاس‌هایی را دایر نموده‌اند که شامل دانشگاه‌های دوک، پرینستون، برکلی کالیفرنیا، دانشگاه Nicosia در قبرس و دانشگاه ملی علوم و فناوری این کشور هستند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.