بر اساس رأی دادگاه، FBI ملزم به انتشار جزئیات هک iPhone نخواهد بود - تکفارس 
بر اساس رأی دادگاه، FBI ملزم به انتشار جزئیات هک iPhone نخواهد بود - تکفارس 

بر اساس رأی دادگاه، FBI ملزم به انتشار جزئیات هک iPhone نخواهد بود

رضا دشتی نژاد
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 10:28
بر اساس رأی دادگاه، FBI ملزم به انتشار جزئیات هک iPhone نخواهد بود - تکفارس 

بر اساس رأی دادگاه فدرال که در شنبه گذشته برگزار شد، سازمان امنیتی FBI می تواند نام شرکتی را که به این سازمان در هک یک دستگاه iPhone یاری رسانده است را مخفی نگه دارد. گفتنی است پس از حملات مسلحانه تروریستی سال ۲۰۱۵ در شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، سازمان FBI برای دستگیری مظنون های حادثه موفق شد، قفل یک دستگاه تلفن همراه iPhone را باز کند.

سه خبرگزاری مختلف، در سال گذشته از FBI شکایت کردند و بر اساس قانون آزادی فعالیت های اطلاعاتی خواستار انتشار جزئیات هک iPhone 5C و نام شرکت کمک کننده به FBI به همراه مبلغ پرداخت شده به این شرکت بودند. با این حال تانیا چوتکان قاضی ایالتی آمریکا، در دادگاهی که روز شنبه برگزار شد، عنوان کرد این اطلاعات جزو اطلاعات بسیار محرمانه امنیتی هستند و شامل قانون شفافیت اقدامات دولت نمی شود.

شرکت اپل و دولت آمریکا پس از حملات دسامبر ۲۰۱۵ با یکدیگر اختلافات بسیار شدیدی پیدا کردند چرا که امنیت داده های کاربران همواره یکی از مهم ترین سخنان مدیران شرکت اپل بوده است و تیم کوک با قدرت درخواست دولت آمریکا را مبنی بر طراحی ابزاری برای باز کردن قفل تلفن همراه مذکور رد کرد. مهم ترین دلیل عدم همکاری شرکت اپل با دولت آمریکا، عدم اعتماد به دولتمردان آمریکایی عنوان شد. زیرا ممکن بود سازمان FBI و دیگر سازمان های اطلاعاتی از ابزار طراحی شده توسط اپل، برای دسترسی به اطلاعات سایر کاربران iPhone بهره برند.

خبرگزاری های Associated Press، Vice و Gannett که حق امتیاز روزنامه معتبر USA Today را در اختیار دارد، از FBI درخواست کرده بودند، جزئیات این هک را منتشر کند چرا که این به اسنادی دسترسی پیدا کردند که حاکی از پرداخت مبالغی برای باز کردن قفل تلفن همراه توسط این سازمان به یک شرکت بود. البته پس از رد درخواست آن ها توسط این سازمان به مقام های قضایی آمریکا شکایت کردند، که حال به نظر می رسد این شکایت نیز به سرانجام نخواهد رسید.

گفتنی است بر اساس قانون شفافیت اقدامات دولت، خبرگزاری ها می توانند چگونگی استفاده از درآمدهای مالیاتی شهروندان آمریکایی را از دولت خواستار شوند و از آن جایی که بیشتر منابع FBI نیز از درآمدهای مالیاتی تأمین می شود، آن ها خواستار دریافت جزئیات هک تلفن همراه iPhone و مبالغ رد و بدل شده برای انجام آن شدند. علاوه بر آن این خبرگزاری ها عنوان کردند، ایجاد یک حفره امنیتی در گوشی هوشمند اپل می تواند، تمام کاربران این محصول در سراسر جهان را به خطر اندازد.

قاضی چوکتان عنوان کرد، به دلیل آن که شرکت همکار FBI، همانند این سازمان از اقدامات پیشگیرانه امنیتی و موانع قانونی برای محافظت از خود برخوردار نیست ممکن است انتشار نام آن، این شرکت را در معرض خطرهای بزرگی قرار دهد، که از میان آن ها می توان به تلاش برای بدست آوردن ابزار باز کردن قفل تلفن های همراه iPhone  اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید