پایان برنامه های واقعیت مجازی شرکت نوکیا - تکفارس 
پایان برنامه های واقعیت مجازی شرکت نوکیا - تکفارس 

پایان برنامه های واقعیت مجازی شرکت نوکیا

رضا دشتی نژاد
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 10:59
پایان برنامه های واقعیت مجازی شرکت نوکیا - تکفارس 

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۶ فعالیت های خود در بازار تلفن همراه را متوقف کرد و برنامه اینترنت اشیاء یا Internet of Things را دنبال کرد و پس از آن نیز کسب و کار خود را به شرکت HMD Global واگذار کرد. این شرکت همچنین دوربین ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی Ozo را نیز در اختیار داشت، که حال به نظر می رسد به دلیل عدم موفقیت در بازار برنامه های آن نیز متوقف شده است. این شرکت اذعان کرده است، دیگر بر روی فناوری واقعیت مجازی سرمایه گذاری نخواهد کرد و از این پس بر روی فناوری سلامت، نشان های تجاری در حال رشد و گواهینامه های فناوری تمرکز کرده است.

در بیانیه رسمی این شرکت که در دسترس رسانه های مختلف قرار گرفته است، شرکت نوکیا عنوان کرده است برنامه های توسعه دوربین OZO VR و سرمایه گذاری های آتی بر روی این پروژه را متوقف کرده است. به این ترتیب گمان می شود، ۳۱۰ کارمند از ۱۰۹۰ کارمند این شرکت در کشورهای فنلاند، آمریکا و انگلستان شغل خود را از دست بدهند

اگرچه شرکت نوکیا پیش از این نیز هرگز توجه ویژه ای بر بازار فناوری واقعیت مجازی نداشته است، اما به نظر می رسد قیمت ۴۵ هزار دلاری این دوربین به همراه مشکلات عمده دیگر، بزرگ ترین مانع برای موفقیت این دوربین در بازار بوده است، که سرانجام منجر به حذف کلی برنامه های فناوری واقعیت مجازی شرکت نوکیا شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید