آیا اپل در سال ۲۰۱۸ با یک شکست تجاری روبرو خواهد شد؟ - تکفارس 
آیا اپل در سال ۲۰۱۸ با یک شکست تجاری روبرو خواهد شد؟ - تکفارس 

آیا اپل در سال ۲۰۱۸ با یک شکست تجاری روبرو خواهد شد؟

علی اکبر اکبرزاده
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 15:24
آیا اپل در سال ۲۰۱۸ با یک شکست تجاری روبرو خواهد شد؟ - تکفارس 

در طول یک مصاحبه با بخش تجارت شبکه کابلی CNBC در روز دوشنبه، خانم شری اسکریبنر، آنالیزور مسائل بانکی، اعتقاد داشت که با توجه به قیمت کنونی سهام اپل، سرمایه‌گذاران در مورد آینده این کمپانی در سال ۲۰۱۸ بسیار خوشبین هستند؛ اما وی همچنین اشاره کرد که انتظارات آن‌ها از اپل بیش‌ از مقداری است که این شرکت بتواند آن را مدیریت کند.

خانم اسکرینر می‌گوید که سرمایه‌گذاران و متخصصان بورس انتظار دارند اپل بتواند موفقیت فوق‌العاده‌اش در سال اقتصادی ۲۰۱۵ را دوباره تکرار کند. اپل با عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در آن سال حسابی گرد‌و‌خاک به پا کرد! یک اسمارتفون با صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی و اولین فبلت تولیدی اپل، باعث شدند که ۳۱ میلیارد دلار بالاتر از پیش‌بینی‌ها درآمد داشته باشد.

مشکل اساسی در اینجاست که اگر اپل بخواهد چنین درآمدی را کسب کند؛ مجبور است در سال اقتصادی جدید، که از همین ماه شروع می‌شود، ۲۹۰ میلیون آیفون بفروشد و بهترین رکورد اپل در همان سال ۲۰۱۵ با ۲۳۱ میلیون فروش آیفون ثبت شده است! نظریه‌پردازان حاضر در وال‌استریت معتقدند اپل در بهترین حالت می‌تواند ۲۴۵ میلیون واحد از محصولات جدید خودش را به فروش برساند؛ پس این به معنای شکست تجاری اپل و سرمایه‌گذارانش است؟

اینجاست که اپل می‌تواند برگ برنده خودش را رو کند! شاید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس برای ثبت چنین رکورد و درآمدی مناسب نباشند؛ اما نباید حضور آیفون ایکس را در ویترین محصولات اپل فراموش کرد. این اسمارتفون صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی برای اولین بار است که چنین ویژگی‌هایی را به یک تلفن‌همراه ساخت اپل اضافه کرده است.

آیا اپل در سال ۲۰۱۸ با یک شکست تجاری روبرو خواهد شد؟ - تکفارس 

تکنولوژی‌هایی که در آیفون ایکس، خصوصا در دوربین، استفاده شده است هزینه‌های زیادی برای این کمپانی خواهند داشت. تامین قطعات اولیه نیز کار سختی است؛ پس به نظر می‌رسد اپل در سوم نوامبر سال جاری تعداد محدودی از این تلفن‌هوشمند را تولید و به بازار عرضه کند. شاید اگر زمان عرضه آیفون ایکس تا دسامبر و یا حتی سال آینده تاخیر بخورد؛ مشکلاتی از این نوع به وجود نیایند و اپل با تمام پتانسیلش آیفون ایکس را منتشر کند.

در مورد سال اقتصادی ۲۰۱۹ نیز اسکریبنر اعتقاد دارد درست مانند سال ۲۰۱۶، اپل با افت فروش مواجه خواهد شد که شاید بتوان این صحبت وی را تایید کرد؛ زیرا بعد از تولید سه موبایل که هر سه نیز فوق‌العاده هستند چه نیازی به خرید اسمارتفون جدید اپل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود؟

برای رسیدن به فروش مشابه در سال ۲۰۱۵، اپل نیاز دارد که ۴۵ میلیون آیفون بیشتر از حد انتظارات کنونی، یعنی چیزی نزدیک به ۲۹۰ میلیون واحد، به فروش برساند و به نظر ما چنین چیزی بسیار غیر محتمل است. اعتقاد ما این است که چرخه آیفون ۶ اس دوباره تکرار خواهد شد. با توجه به حضور آیفون ایکس نیز پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۱۹، سال افت فروش اپل باشد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.