Google Clips از شما عکس می‌گیرد! - تکفارس 
Google Clips از شما عکس می‌گیرد! - تکفارس 

Google Clips از شما عکس می‌گیرد!

امین داسنورد
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 15:20
Google Clips از شما عکس می‌گیرد! - تکفارس 

شرکت گوگل محصول جدیدی تحت هوش مصنوعی دارد که وارد بازار شده است. دوربین گوگل کلیپس(Google Clips) به دلخواه خود از دورهمی‌های خانوادگی عکس می‌گیرد و شما از وقت گذراندن با خانواده‌تان لذت می برید!

گوگل کلیپس، عکاس جدید هوش مصنوعی شما

گوگل محصول کاملاً جدیدی را در کنار مدل جدید گوشی پیکسل و دستگاه Google Home بیرون داده است: دوربین گوگل کلیپس. این محصول ظاهری ساده دارد؛ دوربین بی‌سیمی کوچک، تخت و مربعی‌شکل که به جیب پیراهن شما(یا هر جایی که دوست دارید) متصل می‌شود و عکس می‌گیرد.

چیزی که این دوربین را متمایز می‌کند این است که همیشه این شما نیستید که عکس می‌گیرد، بلکه سیستم هوش مصنوعی گوگل کلیپس است. هنگامی که در حال گذراندن لحظه‌های باارزش خانوادگی هستید و توجهی به دوربینی ندارید که به گوشه‌ی اتاق وصل کرده‌اید، سیستم هوش مصنوعی پشت گوگل کلیپس لحظه‌های ایده‌آل را برای ثبت تصاویر به دلخواه خودش انتخاب می‌کند.

مدیر محصولات گوگل آقای جاستن پاین(Juston Payne) چنین سؤالی را مطرح کرده است:«چگونه می‌توانید لحظه‌های گذرا را ثبت کنید وقتی که خودتان بخشی از آن هستید؟»

ربات‌ها در همه‌جا

وقتی که محصولاتی مانند Google Home برای اولین بار معرفی شدند، افراد زیادی مردد بودند که اجازه دهند یک دستگاه دارای ادراک وارد خانه‌شان شوند.اما انگار به نظر می‌رسد چنین باوری تغییر کرده است، و مردم دارند به آرامی باور خود را برای راه دادن تکنولوژی‌های تحت هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی(machine learning) و دیگر تکنولوژی‌های پیشرفته تغییر می‌دهند، گوگل کلیپس با موبایل‌های پیکسل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سازگار است، از طریق شبکه‌ی WiFi کار می‌کند و قیمتی معادل ۲۴۹ دلار دارد. اما با دید واقع‌گرایانه چند نفر هستند که بخواهند چنین قدمی را در محدوده‌ی عکسبرداری هوش مصنوعی آزمایش کنند؟

آیا گوگل کلیپس همان‌طور که مقدر است این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد تا زمان بیش‌تری را در کنار همدیگر به جای عکس گرفتن بگذرانند، یا مایه‌ی آزار و اذیت اخلاقی خانواده‌ها خواهد شد؟

کسانی هستند که از هوش مصنوعی می‌ترسند؛ آقای نیک بیلتون(Nick Bilton) مقاله‌نویس حوزه‌ی فناوری نیویورک تایمز، نوشته است که تحول هوش مصنوعی می‌تواند پیشرفت سریع‌تری کند و ترسناک‌تر و حتی باعث تحولات عظیمی شود. تصور کنید رباتی پزشکی که در ابتدا برنامه‌ریزی شده تا سرطان را از بین ببرد، بتواند به این نتیجه برسد که بهترین راه برای از بین بردن سرطان همان انقراض به کلی انسان‌ها است که به طور ژنتیکی مستعد این بیماری هستند.

در حال حاضر این دوربین حتی نزدیک به تکنولوژی‌های بالقوه‌ی نابودکننده‌ی انسان که بیلتون به آن اشاره دارد نیست. با این‌حال، مهم است که هم از پیشرفت آن استقبال کنیم و هم این سؤال را بپرسیم که چگونه این نوع از تکنولوژی با زندگی‌هایمان می‌تواند اثر متقابل داشته باشد.

آیا می‌تواند توسط پلیس برای ثبت لحظه‌هایی در خانه انجام شوند که مشکوک به علت جرم هستند؟ یا که بزرگ‌ترین نگرانی باید این باشد که این دستگاه عکس‌هایی را بگیرد که به مذاقتان خوش نیاید یا مهارت عکاسی‌اش پایین‌تر از شما باشد؟

احتمالات زیادی وجود دارد و گوگل هم به دوربین این قابلیت را داده تا بدون اتصال به اینترنت بتواند کار کند که این کار نگرانی‌های امنیتی را کاهش می‌دهد. تنها زمان می‌تواند جوابمان را بدهد و امیدواریم که این دوربین هدفش را انجام دهد و برای خانواده‌ها لذت کنار هم بودن را در کنار وظیفه‌ی ثیت لحظه‌های دوست‌داشتنی آن‌ها فراهم کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید