سورس کد kernel  سیستم عامل های macOS و iOS  قابل دسترسی شد - تکفارس 
سورس کد kernel  سیستم عامل های macOS و iOS  قابل دسترسی شد - تکفارس 

سورس کد kernel سیستم عامل های macOS و iOS قابل دسترسی شد

امیر مدوی
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 15:16
سورس کد kernel  سیستم عامل های macOS و iOS  قابل دسترسی شد - تکفارس 

در حالی که اپل ادعا می کند که در گذشته در پروژه های اوپن سورس مختلفی مشارکت قابل توجهی داشته، هنوز هم خیلی از تکنولوژی هایش سورس کد غیر قابل دسترسی دارند. با این حال، شرکت اپل حرکتی قابل توجه انجام داد و سورس کد بیت های کرنل XNU  برای ساخت  ARM را که پرچم داری  سیستم عامل موبایلش را تقویت می کند، روی GitHub  منتشر کرد.

XNU، که کوتاه شده عبارت ‘XNU is Not Unix‘ است، کرنلی مشابه Unix استفاده شده در macOS دارد که همه نسخه های قبلی این سیستم عامل را شامل می شود.  با دادن اجازه دسترسی به کد هسته، اپل این موضوع را برای توسعه دهندگان راحت تر کرده که بفهمند دستگاه ها و لایه های بالا تر نرم افزار ها چگونه با کرنل در ارتباط هستند و کار می کنند. هنوز مشخص نیست که توسعه دهندگان چقدر دیگر می توانند از انتشار این سورس کد ها سود ببرند، ولی این حرکت می تواند یکی از چندین قدم برداشته شده توسط کمپانی اپل برای جذب توسعه دهندگان باشد.

سورس کد به همراه Apple Public Source License 2.0 عرضه شده: چیزی که بیشتر یک لایسنس محدود کننده در ارتباط با توزیع و تغییرات کد است. توسعه دهندگان قبل از استفاده از بخش های مختلف این این کد کرنل منتشر شده در پروژه هایشان، احتمالا نیاز به بررسی جزِئیات این لایسنس دارند. شما می توانید اطلاعات بیشتر راجع به ساختن و تست کردن هسته XNU  را در فضای  GitHub آن مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید