دوربین های فوق باریک ۱۲ و ۲۴ مگاپیکسلی در Galaxy S9 - تکفارس 
دوربین های فوق باریک ۱۲ و ۲۴ مگاپیکسلی در Galaxy S9 - تکفارس 

دوربین های فوق باریک ۱۲ و ۲۴ مگاپیکسلی در Galaxy S9

رضا دشتی نژاد
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 13:52
دوربین های فوق باریک ۱۲ و ۲۴ مگاپیکسلی در Galaxy S9 - تکفارس 

ممکن است نسل بعدی پرچم دار شرکت سامسونگ به دوربین های باریک تری مجهز شود. علاوه بر آن بر اساس گزارش های منتشر شده اخیر امکان افزایش وضوح دوربین به ۲۴ مگاپیکسل نیز وجود خواهد داشت. این شرکت به تازگی در یک کنفرانس خبری دو حسگر جدید عکس برداری ISOCELL را معرفی کرده است. حسگر جدید Dual Pixel ISOCELL Fast 2L9 همانند دوربین های به کار رفته در تلفن های همراه Galaxy S8 و Galaxy Note 8 از وضوح ۱۲ مگاپیکسلی بهره می برد با این تفاوت که اندازه این حسگر از ۱٫۴μm پیکسل به ۱٫۲۸μm پیکسل کاهش یافته است.

به این ترتیب در صورت استفاده از حسگر جدید، فضای کمتری به قطعات تصویربرداری اختصاص خواهد یافت و امکان استفاده از سخت افزارهای دیگر در فضای ایجاد شده، وجود خواهند داشت. البته مهم ترین ویژگی این حسگر قابلیت تشخیص عمق در عکس به منظور ایجاد تصاویر پرتره مانند تلفن همراه Pixel 2 شرکت گوگل است.

دوربین های فوق باریک ۱۲ و ۲۴ مگاپیکسلی در Galaxy S9 - تکفارس 

از سوی دیگر حسگر ۲۴MP ISOCELL Slim 2X7 بالاترین وضوح در گوشی های هوشمند سامسونگ را ارائه خواهد داد. این حسگر نخستین حسگر تصویربرداری با اندازه کم تر از ۱٫۰μm پیکسل است. البته اندازه ۰٫۹μm پیکسلی ممکن است به کاهش نور دریافتی توسط حسگر منجر شود، با این حال شرکت سامسونگ اذعان کرده است ISO این حسگر نسبت به حسگرهای پیشین این شرکت بهینه تر است بنابراین نور و رنگ تصاویر ثبت شده نویز کمتری خواهد داشت.

در نهایت باید گفت طراحی حسگرهای جدید منجر به کاهش ضخامت تلفن های همراه شرکت سامسونگ خواهد شد. البته انتظار می رود گوشی Galaxy S9 از دوربین های دوگانه بهره برد بنابراین در صورت استفاده از حسگرها جدید، پرچم دار بعدی سامسونگ می تواند به سخت افزارهای اضافی نسبت به Galaxy S8 مجهز شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید