نظرات جانی آیو در مورد سبک طراحی آیفون ایکس - تکفارس 
نظرات جانی آیو در مورد سبک طراحی آیفون ایکس - تکفارس 

نظرات جانی آیو در مورد سبک طراحی آیفون ایکس

علی اکبر اکبرزاده
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 18:12
نظرات جانی آیو در مورد سبک طراحی آیفون ایکس - تکفارس 

هرچند آیفون ایکس هنوز منتشر نشده است؛ اما بحث‌های بسیار زیادی در مورد این اسمارتفون در جمع‌های مختلف و خبر‌های فضای مجازی صورت می‌گیرد. بیشترین نظرات پیرامون طراحی آیفون ایکس داده شده است و بسیاری از طرفداران از دو تغییر در طراحی نسل جدید آیفون‌ها ابراز نارضایتی و نگرانی کرده‌اند. اولین مشکل از نظر آن‌ها فضای بالای صفحه‌نمایش است که به نظر می‌رسد یک نوع مزاحمت برای حالت تمام صفحه است و طبق مطالب موجود در اینترنت، مشکل دوم حذف حسگر انگشت است.

با این حال چه شما از این طراحی جدید خوشتان بیاید و یا از آن لذت نبرید؛ به نظر می‌رسد اپل در آینده نیز اسمارتفون‌های خودش را با همین سبک خواهد ساخت و نسل طراحی‌های گذشته کم کم رو به فراموشی خواهد رفت.

در مصاحبه‌ای با یک مجله تکنولوژی در ژاپن آقای جانی آیو، سرپرست بخش طراحی اپل، اطلاعات و جزییات جالبی در مورد پروسه طراحی آیفون ایکس را به اشتراک گذاشته است.

اولین و مهم‌ترین حرفی که آیو در مورد آیفون ایکس زد “باز شدن فصلی جدید” در طراحی بود. در ادامه نیز اشاره کرد که اپل هم اکنون در حال کار بر روی ایده‌های بزرگ و خلاقانه جدید‌تر برای آینده طراحی اسمارتفون‌های اپل است. وقتی از وی خواسته شد که بیشتر در مورد این ایده‌های جدید توضیح بدهد؛ طفره رفت و صحبت‌های خودش در مورد طراحی آیفون ایکس را ادامه داد.

نظرات جانی آیو در مورد سبک طراحی آیفون ایکس - تکفارس 

از این مصاحبه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آینده اسمارتفون‌های اپل از نظر دیزاین؛ نسخه‌هایی توسعه‌یافته از آیفون ایکس خواهند بود. اگر چند روز گذشته شایعات پیرامون اپل را مطالعه کرده‌اید؛ احتمالا می‌دانید اپل به دنبال ساخت اسمارتفونی بدون هیچ‌گونه گودی در اطراف است و اگر نخواهیم به این شایعات توجه نشان دهیم نیز باید قبول کرد که دنیای تکنولوژی به این سمت و این سبک طراحی در حال حرکت است و دیر یا زود به آن خواهد رسید.

نکته جالب دیگری که آیو به آن اشاره کرد؛ کار کردن دوساله بر روی آیفون ایکس بود. این موضوع توضیح خوبی برای شباهت آیفون ۷ و ۸ به طراحی آیفون ۶ است؛ زیرا به نظر می‌رسد اپل تمام تلاش و استعداد خود را در طول این دو سال بر روی آیفون ایکس خرج کرده است تا آینده این شرکت را بسازد و به قول آیو “فصلی جدید در طراحی” را آغاز کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید