iPhone قابل انعطاف در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
iPhone قابل انعطاف در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

iPhone قابل انعطاف در سال ۲۰۲۰

رضا دشتی نژاد
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 17:39
iPhone قابل انعطاف در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

بهتر است فناوری Face ID و صفحه نمایش بدون حاشیه را فراموش کنید، چرا که به نظر می رسد صفحه نمایش های قابل انعطاف ویژگی شاخص iPhone های آینده خواهد بود. بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، شرکت اپل و شرکت LG قصد دارند، صفحه نمایش های قابل انعطاف را طراحی کنند که در نسل آینده تلفن های همراه iPhone به کار خواهند رفت. البته بر اساس گزارش های خبرگزاری The Bell این دو شرکت قصد دارند این صفحه نمایش ها را در سال ۲۰۲۰ ارائه کنند.

با وجود آن که پرچم دار جدید شرکت اپل موسوم به iPhone X طراحی ظاهری بسیار متفاوتی با دیگر محصولات این شرکت داشته است، اما به نظر می رسد اپل، برای چند سال آتی این گوشی هوشمند برنامه ریزی کرده است و این شرکت تنها به فناوری Face ID، صفحه نمایش بدون حاشیه و حذف کلید فیزیکی Home بسنده نخواهد کرد.

از سوی دیگر شرکت سامسونگ نیز پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه طراحی صفحه نمایش قابل انعطاف داشته است. البته عدم همکاری شرکت های اپل و سامسونگ در این زمینه به معنای افزایش رقابت این دو شرکت در زمینه صفحه نمایش ها خواهد بود.

البته شرکت سامسونگ که برترین تولید کننده صفحه نمایش های OLED دنیا است، تأمین کننده اصلی صفحه نمایش iPhone X است و از طریق فروش این گوشی هوشمند، به سود بسیار کلانی رسیده است که این امر چندان مورد پذیرش شرکت اپل نیست. از این رو انتخاب LG به دلیل کاهش فاصله میان دو شرکت اپل و سامسونگ بوده است.

دیگر نگرانی شرکت اپل در زمینه همکاری با شرکت سامسونگ عدم اطمینان به بخش های مختلف شرکت سامسونگ است. به ترتیبی که این شرکت تصور می کند، ممکن است بخش تولید صفحه نمایش های سامسونگ اطلاعات مرتبط با صفحه نمایش قابل انعطاف iPhone را در اختیار بخش تولید تلفن های همراه این شرکت قرار دهد.

با وجود آن که شرکت LG تولید نسخه های اولیه این صفحه نمایش را آغاز کرده است، با این حال به دلیل آن که فناوری تولید این شرکت نسبت به شرکت سامسونگ قدیمی تر است، عرضه نسخه نهایی این صفحه نمایش ها تا سال ۲۰۲۰ به طول می انجامد، این امر در حالی است که شرکت سامسونگ عنوان کرده است در سال آینده موفق خواهد شد صفحه نمایش های قابل انعطاف را وارد بازار نماید.

در نهایت باید گفت در حالی که رقابت به منظور طراحی صفحه نمایش های قابل انعطاف در میان شرکت های بزرگ دنیای فناوری همچنان ادامه دارد، هیچ یک از شرکت های LG و اپل واکنشی به خبرهای منتشر شده نداشته اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.