رفع مشکل صفحه آبی به روز رسانی اخیر ویندوز - تکفارس 
رفع مشکل صفحه آبی به روز رسانی اخیر ویندوز - تکفارس 

رفع مشکل صفحه آبی به روز رسانی اخیر ویندوز

رضا دشتی نژاد
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 23:37
رفع مشکل صفحه آبی به روز رسانی اخیر ویندوز - تکفارس 

شرکت مایکروسافت در تازه ترین به روز رسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ که در ماه اکتبر منتشر شده است، با مشکلاتی روبرو شده است. با وجود آن که این به روز رسانی بخشی از پشتیبانی ماهیانه این شرکت از سیستم عامل بسیار محبوب خود است، اما به نظر می رسد به روز رسانی ماه اکتبر ویندوز ۱۰ علاوه بر رفع برخی مشکلات امنیتی و سیستمی، بسیاری از کاربران را با مشکل BSOD یا صفحه آبی روبرو کرده است.

این به روز رسانی در دسترس کاربران سیستم عامل های Windows 10 version 1703 (KB4041676)، Windows 10 version 1607 (KB4041691) و Windows Server 2016 (KB4041691) برای سیستم های با مدیریت WSUS/SCCM قرار گرفته بود.

شرکت مایکروسافت به مشکل ایجاد شده واکنش نشان داده است و اذعان کرد این مشکل به دلیل publishing issue و سیستم انتشار این به روز رسانی ایجاد شده است. البته مایکروسافت از ارائه اطلاعات بیشتری در این زمینه خودداری کرده است و صرفاً روش هایی برای برطرف کردن آن را ارائه کرده است.

البته کاربرانی که از طریق بخش Windows Update و Windows Update for Business سیستم عامل خود را به روز رسانی کرده بودند، با این مشکل برخورد نکرده بودند و صرفاً کاربرانی که این به روز رسانی را به صورت دستی از طریق وب سایت مایکروسافت دریافت و نصب کرده بودند، با مشکل BSOD روبرو شده بودند.

مایکروسافت پیشنهاد کرده است کاربران WSUS (Windows Server Update Services) و SCCM (System Center Configuration Manager) که در گروه های زیر قرار می گیرند، می توانند با مراجعه به بخش پشتیبانی مایکروسافت از راه حل های ارائه شده توسط این شرکت استفاده کنند.

  • مدیران WSUS/SCCM که به روز رسانی ۱۰ اکتبر ( KB4041676 یا KB4041691 ) را تا پیش از ساعت ۴ بعد از ظهر PDT دریافت کرده اند، اما هنوز آن را نصب نکرده اند.
  • دستگاه های WSUS/SCCM که این به روز رسانی ها را دریافت کرده اند و فرآیند نصب نیز آغاز شده است، اما به منظور تکمیل فرآیند نصب سیستم عامل هنوز Restart نشده اند.
  • دستگاه هایی WSUS/SCCM که فرآیند نصب این به روز رسانی به صورت کامل به اتمام رسیده است اما با مشکلاتی نظیر عدم boot یا مشاهده صفحه recovery مواجه شده اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید