مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 
مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 
مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند

رضا دشتی نژاد
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 14:14
مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

شرکت گوگل در هفته های گذشته، جدیدترین محصولات خود را معرفی کرد. گوشی های هوشمند Pixel 2 ، Pixel 2 XL، PixelBook و بلندگوهای هوشمند برخی از این تجهیزات بودند. پس از معرفی این تلفن های همراه بسیاری از خبرگزاری ها آن ها را با دیگر پرچم دارهای بازار که در رأس آن ها گوشی های سامسونگ و اپل قرار داشتند مقایسه کردند.

در ادامه به ۵ موردی می پردازیم، که انتخاب پرچم داران جدید گوگل را چندان منطقی جلوه نمی دهند و ممکن است در نهایت در فروش کلی Pixel 2 و Pixel XL 2 تأثیرگذار باشند. چرا که رقبای این محصولات ویژگی های جذاب تری را ارائه می دهند. در ادامه به مهم ترین سؤال افرادی که قصد دارند در آینده نزدیک یکی از محصولات پرچم دار بازار را خریداری نمایند، پاسخ خواهیم داد.

چرا خرید iPhone X یا Galaxy S8 منطقی تر از خرید Pixel 2 است؟

طراحی ظاهری

با وجود آن که نسخه نخست تلفن همراه گوگل از دوربین قدرتمند و سیستم عامل بسیار سریع اندروید بهره می برد، اما طراحی ظاهری آن از سایر محصولات موجود در بازار الهام گرفته بود و بسیاری از افراد آن را با گوشی های قدیمی HTC و اپل مقایسه کردند. به نظر می رسد Pixel 2 نیز همانند نسل پیشین خود از طراحی ظاهری نه چندان رضایت بخشی بهره می برد.

مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

البته شرایط برای Pixel 2 XL با ارائه صفحه نمایش بدون حاشیه اندکی بهتر است، با این حال پرچم دار بزرگ تر گوگل نیز در مقایسه با سایر محصولات بالا رده بازار که سعی کرده اند تمام نمای جلو را به صفحه نمایش اختصاص دهند، ظاهر چندان خوبی ندارد و به نظر می رسد شرکت گوگل برای پرچم داران سال آینده خود باید از طراحی ظاهری بسیار جذاب تری استفاده کند. چرا که Galaxy S8، iPhone X و حتی LG V30 نیز در این بخش تجربه بسیار بهتری را ارائه می کنند.

عدم پشتیبانی از شارژ بدون سیم

مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

عدم ارائه ویژگی های بالا رده ای مانند پشتیبانی از شارژ بدون سیم در پرچم داران جدید گوگل چندان مناسب نیست. عدم ارائه این ویژگی از آن جایی حساس تر می شود که بدانید شرکت گوگل خروجی هدفون را حذف کرده و به استفاده از هدفون های بدون سیم روی آورده است. البته شرکت های سامسونگ و اپل نیز نخستین شرکت هایی نبودند که این فناوری را ارائه کرده اند و شرکت گوگل نیز می توانست همانند رقیب های مستقیم خود از این فناوری بهره برد.

حذف خروجی هدفون

در بخش قبل اشاره کوتاهی به این مورد داشتیم. حذف خروجی هدفون می تواند برای برخی از کاربران نارضایتی هایی را به همراه داشته باشد. اگر هدفون های گران قیمتی دارید که از سیم استفاده می کنند بهتر است از گوشی های جدید گوگل دوری کنید البته همچنان می توانید از طریق dongle های مخصوص از هدفون خود استفاده کنید.

عدم عرضه هدفون ها به همراه گوشی

مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

این مورد نیز می تواند در کاهش فروش گوشی های جدید گوگل بسیار تأثیر گذار باشد. حذف خروجی ۳٫۵ میلیمتری از یک سو و عدم عرضه هدفون ها به همراه گوشی های Pixel 2 و Pixel XL 2 که در واقع هزینه اضافی برای خریداران به همراه خواهد داشت بسیار ناراحت کننده است. در صورت خرید پرچم دارهای جدید گوگل برای استفاده از هدفون می توانید از USB-C headphone یا dongle های تبدیل استفاده کنید یا می توانید Pixel Buds جدید گوگل را که برای محصولات جدید این شرکت طراحی شده اند را با قیمت ۱۵۹ دلار خریداری کنید. بد نیست بدانید شرکت اپل که نخستین شرکت بزرگی بود که خروجی ۳٫۵ میلیمتری صدا را حذف کرد، با واکنش های منفی بسیار زیادی از سوی کاربران روبرو شد، با این حال آن شرکت به همراه گوشی هدفون های ساده lightning را ارائه کرده است، تا اندکی از فشارها بکاهد.

قیمت بسیار بالاتر Pixel 2 نسبت به سایر پرچم دارهای بازار

به هنگام معرفی پرچم داران جدید، شرکت گوگل از استراتژی شرکت اپل مبنی بر امکانات بیشتر نسخه Plus تلفن های همراه iPhone نسبت به نسخه های کوچک تر انتقاد کرد و عنوان کرد گوشی های Pixel 2 و Pixel XL 2 در واقع یک گوشی هستند که صفحه نمایش های متفاوتی بهره می برند.

مهم ترین مواردی که مانع انتخاب Pixel 2 می شوند - تکفارس 

حال بهتر است به قیمت پرچم دارهای بازار نگاهی بی اندازیم. نسخه پایه تلفن همراه iPhone 8 با قیمت ۶۹۹ دلار و نسخه پایه گوشی هوشمند iPhone 8 Plus نیز با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه شده اند و کاربران می توانند با ۱۰۰ دلار بیشتر به دوربین دوگانه، حالت عکاسی پرتره و البته صفحه نمایش بزرگ تر دسترسی داشته باشند. شرکت گوگل گوشی های Pixel 2 را با قیمت ۶۴۹ دلار و Pixel XL 2 را با قیمت ۸۴۸ دلار ارائه کرده است. با وجود آن که شرکت گوگل عنوان کرده بود تنها تفاوت هر دو پرچم دار جدید در اندازه صفحه نمایش آن ها است، تفاوت قیمت ۲۰۰ دلاری به چه معناست؟

در نهایت می توانید نظرات خود را در مورد تلفن های همراه Pixel 2  و  Pixel 2 XLشرکت گوگل با ما درمیان گذارید. آیا شما از طرفداران پرچم داران جدید گوگل هستید و در آینده از آن ها استفاده خواهید کرد یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید