۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 
۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها

علی اکبر اکبرزاده
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 17:09
۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

گوگل اعتقاد دارد دوربین پیکسل ۲ بهترین دوربین موجود در بین اسمارتفون‌های کل جهان است! در اینجا ما می‌خواهیم برنامه‌های گوگل برای شکست دادن رقبا را بررسی کنیم؛ پس همراه ما بمانید.

اگر بخواهیم تنها از روی مشخصات در مورد دوربین پیکسل ۲ قضاوت کنیم؛ باید بگوییم دوربین پشت این اسمارتفون اصلا تاثیرگذار نیست! دوربین تک لنزه ۱۲ مگاپیکسلی در برابر دوربین دو لنزه ۱۲ مگاپیکسلی رقبایی، مثل گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس، دست و پا بسته به نظر می‌آید.

اما پیکسل ۲ در چه زمینه‌ای می‌تواند این ضعف خود را جبران کند؟ قدرت پردازش! رقابت بین پیکسل و آیفون ۷ پلاس در سال گذشته نشان داد همیشه دو دوربین بهتر از یک دوربین نخواهد بود. عملکرد اسمارتفون ساخت گوگل با ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار در بیشتر قسمت‌ها بهتر از دوربین آیفون ۷ پلاس بود.

پیکسل ۲ در ۱۹ اکتبر سال جاری منتشر خواهد شد و در ادامه می‌توانید برخی از ویژگی‌های دوربین این تلفن‌هوشمند را بخوانید.

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

  • HDR+

سال گذشته دوربین گوگل پیکسل دارای پردازش HDR+ بود که چندین عکس با نور کم را با با همدیگر ترکیب می‌کرد و تصویری را که به عنوان تصویر نهایی نشان می‌داد، از هر عکس دیگری نور و کیفیت بیشتری داشت. تصاویری، که از این طریق ثبت می‌شدند، بسیار عالی بودند و این دوربین در نور کم نیز عملکرد غیر‌قابل باوری داشت. در پیکسل ۲ نیز گوگل این تکنولوژی را دوباره برای دوربین به کار برده است و با عملکرد بهبود یافته سعی دارد به کاربران برای ثبت تصاویر با کیفیت و کنتراست بالاتر کمک کند.

  • FVS

پیکسل ۲ از تکنولوژی در خود بهره می‌برد که گوگل از آن به عنوان FVS یاد می‌کند. FVS که مخفف شده Fused Video Stabilization است؛ اصطلاحی به معنای استفاده از ثبتیت‌کننده تصاویر اپتیکال و دیجیتال برای کم کردن لرزش و تاری است. این قابلیت به ضبط ویدیو‌های با کیفیت‌تر و عملکرد بهتر در نور کم کمک خواهد کرد.

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

  • حالت پرتره

گوگل تا به حال ادعا نکرده است که حالت پرتره پیکسل ۲ بهتر از این حالت در آیفون ۸ پلاس است؛ اما اعتقاد دارد که این اسمارتفون می‌تواند تاری پس‌زمینه عکس را با دوربین تک لنزه خودش درست مانند تلفن ساخت اپل تولید کند. دوربین پیکسل ۲ توانایی این را دارد با انجام عکسبرداری محاسباتی عمقی مناسب را در تصویر ایجاد کرده و با برنامه‌ای که برایش تعریف شده است؛ نقاط مناسب برای برداشتن فوکوس را انتخاب می‌کند. پیکسل ۲ چنین قابلیتی را در هر دو دوربین جلو و عقب خود دارد؛ ولی آیفون ۸ پلاس چنین ویژگی را فقط برای دوربین پشت خود تعریف کرده است و برای بهره بردن از این قابلیت در دوربین سلفی نیاز به خرید یک آیفون ایکس خواهید داشت.

  • مشخصات یکسان در هر دو مدل

این بخش مربوط به مشخصات دوربین نیست؛ اما برای خریدن یک اسمارتفون نیاز به دانستن آن دارید. هر دو مدل پیکسل ۲ در بخش دوربین قابلیت‌هایی کاملا یکسان دارند و این یعنی این‌که می‌توانید با پرداخت ۶۵۰ دلار مدل کوچکتر را به جای مدل بزرگتر ۸۵۰ دلاری بخرید و از ویژگی‌های یکسان در دوربین بهره‌مند شوید. اما در خانواده آیفون چنین چیزی ممکن نیست؛ زیرا برای مثال اگر حالت پرتره را در آیفون ۸ خود بخواهید؛ باید آیفون ۸ پلاس ۸۰۰ دلاری را خریداری و یا برای آیفون ایکس ۱۰۰۰ دلاری صبر کنید.

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

  • حافظه ذخیره‌سازی بیشتر

گوگل با خرید پیکسل ۲ به شما فضای ذخیره‌سازی نا محدود با استفاده از سرویس Google Photo خواهد داد و این یعنی شما می‌توانید هرچقدر دلتان خواست فیلم ۴k برای خود ذخیره کنید؛ اما نکته مهم اینجاست که تا دو سال گوگل تصاویر و فیلم‌ها شما را با کیفیت اصلی ذخیره خواهد کرد و بعد از آن نمی‌توانید عکس‌های خود را با کیفیت اصلی بر روی این سرویس قرار دهید. اپل در اسمارتفون‌های جدیدش فضای ۵ گیگابایتی در iCloud را به شما هدیه می‌دهد.

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

  • گوگل لنز

همیشه دلتان می‌خواست که در مورد یک اثر هنری فوق‌العاده، مثل یک مجسمه را که در جایی دیده‌اید، سریعا اطلاعات کسب کنید؟ دوربین پیکسل ۲ قابلیتی با نام گوگل لنز دارد که به نوعی یک موتور جستجوست که در مورد هر چه که در دوربین پیکسل ۲ خود ثبت کنید اطلاعات کسب خواهد کرد و به شما نشان خواهد داد. سامسونگ نیز چنین قابلیتی را درون برخی اسمارتفون‌های خود قرار داده است؛ اما به نظر می‌رسد گوگل لنز کارایی بهتری داشته باشد.

  • واقعیت افزوده

گوگل مدت‌هاست که در زمینه واقعیت افزوده کار می‌کند و مهم‌ترین پروژه گوگل نیز Tango بود. پیکسل ۲ نیز از چنین قابلیتی برخورددار است و این کار را بهتر از Tango انجام خواهد داد. در مراسم معرفی پیکسل ۲، گوگل استیکر‌های شخصیت‌های سریال ” Stanger things ” را معرفی کرد که می‌توانند به عنوان بخشی از دنیای واقعی به تصاویر و فیلم‌های شما اضافه شوند. اپل نیز با ARKit چنین کاری را انجام داده است. در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام یک از این دو کمپانی عملکرد بهتری در این زمینه داشته‌اند؛ اما با وجود تجربه قبلی گوگل در این زمینه به نظر می‌رسد دست بالاتر با پیکسل ۲ باشد.

۷ دلیل برای برتری دوربین پیکسل۲ بر دوربین آیفون‌ها - تکفارس 

تمام جملات این مطلب بر اساس مشخصات  دوربین پیکسل ۲ و تجربه‌ کار با پیکسل به نگارش در آمده‌اند و برای بررسی دقیق‌تر این اسمارتفون باید منتظر انتشار رسمی آن بمانیم.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.