تسهیل ورود مسافران هواپیمایی Delta توسط تلفن همراه - تکفارس 
تسهیل ورود مسافران هواپیمایی Delta توسط تلفن همراه - تکفارس 

تسهیل ورود مسافران هواپیمایی Delta توسط تلفن همراه

رضا دشتی نژاد
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 18:39
تسهیل ورود مسافران هواپیمایی Delta توسط تلفن همراه - تکفارس 

شرکت هواپیمایی Delta برای نخستین بار توانسته است فرآیند ورود مسافران به هواپیما را که سال هاست در تمام نقاط دنیا به شیوه ای سنتی انجام می شود را به کمک فناوری دستخوش تغییر نماید. این شرکت به کمک یک نرم افزار که برای تلفن های همراه طراحی شده است، کارت های پرواز را ۲۴ ساعت قبل از پرواز در دسترس مسافران خود قرار می دهد. البته فعلاً تنها کاربران نسخه iOS نرم افزار Fly Delta می توانند از امکانات جدید این شرکت هواپیمایی استفاده کنند و انتظار می رود در آینده نزدیک کاربران اندرویدی این نرم افزار نیز بتوانند شیوه جدیدی از فرآیند سوار شدن به هواپیما را تجربه نمایند.

اقدام اخیر شرکت هواپیمایی Delta از این جهت اهمیت دارد که بدانیم هیچ شرکت هواپیمایی دیگری در آمریکا خدمات مشابهی را ارائه نمی دهد. شرکت هواپیمایی آلمانی Lufthansa نیز رویه ای مشابه را در پیش گرفته است که طی آن فرآیند تأیید ورود مسافران به هواپیما به صورت خودکار انجام می شود. از سوی دیگر شرکت هواپیمایی JetBlue در سال ۲۰۱۴ در مدت زمان کوتاهی شیوه ای مشابه را امتحان کرده بود که با موفقیت خاصی همراه نبود. با این حال به نظر می رسد استفاده از این فناوری به منظور تأیید ورود مسافران به هواپیما به صورت خودکار رفته رفته همه گیر شود و در آینده تمام خطوط هوایی آمریکا از آن استفاده کنند.

تسهیل ورود مسافران هواپیمایی Delta توسط تلفن همراه - تکفارس 

البته مشخص نیست شرکت Delta دیگر موارد این فرآیند را به چه ترتیبی اجرا خواهد کرد، مواردی نظیر بررسی بار همراه مسافر و جابجایی صندلی ها فعالیت هایی هستند که اجرای آن ها در محیط نرم افزاری اندکی دشوار خواهد بود. از سوی دیگر به نظر می رسد کارت پرواز مسافرانی که از نرم افزار این شرکت هواپیمایی استفاده نمی کنند برای آن ها ایمیل نمی شود و آن ها باید همچنان از رویه های استاندارد سوار شدن به هواپیما استفاده کنند. با این حال انتظار می رود در روزهای آینده جزئیات بیشتری در خصوص اقدام اخیر شرکت هواپیمایی Delta منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید