ارزش بیتکوین از ۵۰۰۰ دلار گذشت - تکفارس 
ارزش بیتکوین از ۵۰۰۰ دلار گذشت - تکفارس 

ارزش بیتکوین از ۵۰۰۰ دلار گذشت

قربان اسرافیلی
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 23:48
ارزش بیتکوین از ۵۰۰۰ دلار گذشت - تکفارس 

در ابتدای این ماه، بیتکوین حدود ۱۰۰۰ دلار معامله می شد، ولی الان ارزش بیتکوین با گذشتن از مرز ۵۰۰۰ دلار به بالاترین میزان رسیده است. اوایل ماه سپتامبر قیمت بیتکوین به ۵۰۱۳ دلار رسید ولی امروز این رکورد شکسته شد.

در حال حاضر بیتکوین با قیمت۵۲۹۱ دلار معامله می شود. در این هفته شاهد افزایش ۱۸/۷۵ درصدی قیمت بیتکوین نسبت به هفته قبل هستیم ولی نسبت به ماه قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

این رشد سریع به چند دلیل قابل توجه است؛ از یک سو چین معامله با بیتکوین را در این کشور متوقف کرده است و از سوی دیگر  روسیه نیز قصد دارد دسترسی به وبسایت های معاملاتی بیتکوین را ممنوع کند. اقدام سخت گیرانه چین عامل اصلی کاهش قیمت بیتکوین در چند هفته اخیر بوده است، بنابرین این سوال مطرح می شود که چرا شاهد افزایش ارزش بیتکوین در دنیای ارز هم پایه (cryptocurrency) هستیم؟

 قطعا ماه های بعدی برای سوداگران بیتکوین، تحلیلگران تجاری حیاتی خواهد بود. در گذشته، جمی دیمون، مدیرعامل شرکت JP Morgan، بیتکوین را حیله ای نامید که سر انجام آن نابودی است. مدیر عاملان صنعت بانکداری نیز نظر مشابهی در این خصوص دارند. دلیل اش هر چه باشد باید دید آینده بیتکوین چه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.